Kategorie produktów

Hochland w czasie walki z epidemią

Wtorek, 12 maja 2020 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/171. Maj 2020
Epidemia koronawirusa postawiła nas w obliczu zupełnie nowych wyzwań. Ta sytuacja stwarza komplikacje i trudności dla wszystkich – służby zdrowia, firm, konsumentów. W tym wyjątkowym, niełatwym czasie, Hochland Polska podejmuje działania na wielu płaszczyznach, dzięki którym skutecznie wspomaga tych szczególnie potrzebujących pomocy. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jakie skutki epidemii odczuwają pracownicy? Jakie środki bezpieczeństwa zostały podjęte?

Od początku sytuacji kryzysowej w firmie Hochland działa Zespół Koordynacji Działań Ochronnych, zajmujący się wszystkimi aspektami zabezpieczeń przed zagrożeniem koronawirusem. Głównym celem jego działań jest ochrona zdrowia pracowników oraz utrzymywanie zdolności do funkcjonowania firmy, a co za tym idzie ciągłości zaopatrzenia polskich rodzin w podstawowe produkty spożywcze. Zdajemy sobie sprawę z ważnej misji społecznej pełnionej przez sektor spożywczy w Polsce, w tym także przez Hochland Polska, którego głównym zadaniem jest zapewnienie ciągłości dostaw produktów dla ludności, tym bardziej w sytuacji kryzysowej. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby dostępność naszych serów była maksymalna.

Czy firma w tych trudnych czasach podjęła decyzję o zorganizowaniu pomocy dla potrzebujących?

Hochland aktywnie uczestniczy w ogólnopolskiej zbiórce prowadzonej przez Fundację Siepomaga. Celem zbiórki jest zgromadzenie środków pieniężnych na niezbędne wyposażenie oddziałów zakaźnych i wszystkich placówek medycznych zaangażowanych w walkę z epidemią. Zgodnie z ideą #hochlandsiedzieli, firma przekazuje na tę akcję darowiznę pieniężną. To nie wszystko – bowiem firma promuje również wśród swoich pracowników przekazanie indywidualnego wsparcia poprzez funkcjonującą online „skrzynkę Siepomaga”. Nie ulega wątpliwości, że zapotrzebowanie na pomoc ze strony szpitali jest teraz ogromne. Lekarze, pielęgniarki, diagności i inni przedstawiciele służby zdrowia ofiarnie działają każdego dnia i są na „pierwszej linii frontu” walki z koronawirusem. Przyłączamy się do zbiórki Fundacji Siepomaga z głębokim przekonaniem, że taka forma pomocy będzie realnym wsparciem, najbardziej dostosowanym do bieżących i pilnych potrzeb placówek zdrowia. Poza przekazaniem środków finansowych przez firmę, stwarzamy dogodną możliwość dołączenia się do zbiórki przez naszych pracowników. Firma Hochland uczestniczy w akcji Polskiej Federacji Producentów Żywności i Związku Pracodawców. Jej celem jest przekazanie żywności jako wsparcia służby zdrowia, według zapotrzebowania zgłoszonego przez poszczególne szpitale oraz służb granicznych zaangażowanych w walkę z epidemią. Jesteśmy zawsze mocno zaangażowani w działania na rzecz społeczności lokalnej. W obliczu epidemii, planowana jest pomoc żywnościowa dla osób starszych i niepełnosprawnych, koordynowana lokalnie przez wytypowane jednostki w Kaźmierzu i Węgrowie – czyli miejscowościach, w których działają zakłady Hochland Polska.

Czy Hochland wspiera swoich dostawców mleka?

Hochland nie zostawia bez wsparcia swoich partnerów. Napięta i trudna sytuacja gospodarcza, odbija się również negatywnie na kondycji gospodarstw rolnych. Hochland Polska współpracuje na stałe z ok. 600 gospodarstwami rodzinnymi w całej Polsce. Zdajemy sobie sprawę, że w tych okolicznościach hodowcy czują zaniepokojenie. Naszych partnerów nie pozostawiamy samych sobie. Wszyscy rolnicy, którzy dostarczają mleko na rzecz produkcji w naszych zakładach, otrzymali zapewnienie, iż nasza firma utrzymuje ciągłość skupu zgodnie z dotychczasowymi ilościami. W przypadku zajścia takiej konieczności, Hochland Polska deklaruje również pomoc finansową dla hodowców.

A co przygotowano dla konsumentów?

Opracowane zostały akcje edukacyjne, które będą wsparciem dla konsumentów pozostających w domu w czasie epidemii. W ich ramach, przygotowane zostaną publikacje z poradami na temat gotowania bez marnowania resztek – zero waste, przepisami na proste posiłki do przyrządzenia wspólnie z dziećmi oraz propagujące podstawowe zasady higieny. Pojawią się one na stronach internetowych Hochland oraz w mediach społecznościowych, w postaci form video, zdjęć, inspiracji. Marka Almette zaprasza do akcji #ZOSTAŃWDOMU z przyjemnością. Prowadzona przez ambasadora marki Almette – szefa kuchni Davida Gaboriaud, obejmie dwa cykle – Niedziela bez nudy oraz Gotowanie bez reszty. Z kolei marka Hochland proponuje akcję w kontekście zero waste i #ZOSTAŃWDOMU ale podróżuj kulinarnie. Będą to przepisy z różnych stron świata z wykorzystaniem serków kremowych Hochland.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska

tagi: Hochland Polska , produkcja , sprzedaż , rynek , konsument ,