Koronawirus nie ograniczył apetytu na importowane słodycze
Środa, 25 marca 2020
Ograniczenia w transporcie pomiędzy Europą a pozostałymi kontynentami spowodowały wydłużenie procedur importowych, również obejmujących artykuły spożywcze. IBT International Brands Trading dystrybuująca w Polsce słodycze z USA i Azji utrzymuje jednak sprzedaż na poziomie zbliżonym do tego sprzed wybuchu pandemii.
Spółka informuje, że poziom realizowanych zamówień, zarówno w Niemczech, jak i w Polsce, nie uległ znaczącej zmianie a w ogólnych szacunkach spadł tylko w niewielkim stopniu w stosunku do transakcji realizowanych dwa tygodnie temu. Dotyczy to przede wszystkim partnerów spółki z obszaru MŚP. Jednocześnie przedstawiciele IBT International Brands Trading przewidują wzmożony popyt na swoje produkty w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkanocy. Jej przedstawiciele przyznają jednak, że na skutek wprowadzenia restrykcyjnych procedur importowych, zgodnych z zaleceniami WHO, nieznacznie wydłużył się łańcuch dostaw.
Koronawirus w dość niewielkim stopniu wpłynął na preferencje zakupowe Polaków. Oczywiście, wśród najbardziej popularnych kategorii znajdują się obecnie artykuły spożywcze pierwszej potrzeby. Wydaje się jednak, że jest to trend tymczasowy i sytuacja ustabilizuje się na przestrzeni najbliższych 2 – 3 tygodni, wraz z przywróceniem ich dostępności do normalnego poziomu. Sytuacja jest wyjątkowa i wymaga od konsumentów procesu adaptacji. Otrzymujemy już pierwsze sygnały tego typu od naszych partnerów biznesowych z Niemiec. Trend ten niebawem powinien wystąpić również w Polsce. Dodatkowym impulsem do wzrostu popytu w kategorii słodyczy premium powinna być niebawem, jak co roku, zbliżająca się Wielkanoc – przekonuje Markus Knopf, prezes International Brands Trading.
Zarząd International Brands Trading przekonuje, że pandemia koronawirusa nie wpłynie na realizacje dostaw polskich słodyczy do Niemiec. Już z w tym miesiącu do niemieckich sklepów wielkopowierzchniowych trafiły bowiem polskie batoniki i cukierki na wagę.
Nasza pozycja w Polsce z miesiąca na miesiąc jest coraz mocniejsza. Notujemy, nawet pomimo pandemii koronawirusa, stabilne wyniki sprzedażowe, rozszerzając swoją obecność w sieciach supermarketów i sieciach sklepów spożywczych. Zależy nam jednak również na optymalnym wykorzystaniu naszych globalnych struktur. Stąd pomysł na dodatkowy wektor naszej działalności biznesowej, z wykorzystaniem niemieckiej spółki. Analiza rynku pokazuje, że to dość obiecujący kierunek działalności. Do tego stopnia, że nie wykluczamy rychłego poszerzenia naszej oferty eksportowej – mówi Markus Knopf, prezes International Brands Trading.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.