Wiadomości

Żabka wprowadza nowe zasady w związku z koronawirusem

Poniedziałek, 16 marca 2020
W związku rozwojem sytuacji związanej z koronawirusem, Żabka Polska na bieżąco dostosowuje się m.in. do instrukcji przekazanych przez NFZ i zaleceń WHO oraz zapisów specustawy. Sieć rozpoczęła szereg działań wobec swoich pracowników i partnerów, a w trybie codziennym pracuje zespół koordynacyjny odpowiedzialny za współpracę wszystkich działów w zakresie prewencji.
 Żabka Polska informuje, że podjęła m.in. poniższe kroki:
  • Podjęła decyzję o ograniczeniu standardowych godzin funkcjonowania sklepów, które będą otwarte od godz. 7:00 do 22:00. Skrócenie godzin otwarcia placówek obowiązuje do odwołania.
  • Dystrybucje dostawy środków dezynfekujących oraz rękawiczek, które nieodpłatnie przekazywane są franczyzobiorcom sieci. 
  • W celu ograniczenia gromadzenia się osób w placówkach, została wprowadzona instrukcja umożliwiająca franczyzobiorcom określanie liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepie.
  • Gorące napoje i przekąski dostępne w Żabka Café sprzedawane są obecnie jedynie na wynos. 
  • Sieć przygotowuje i już dystrybuuje dodatkowe wyposażenie w formie przegrody pleksi, które umożliwia dodatkową ochronę i oddziela kasjerów od klientów.
  • Wstrzymane zostały dostawy realizowane bezpośrednio i związane z przemieszczaniem się osób z regionów objętych rekomendacją wstrzymania podróży przez Główny Inspektorat Sanitarny. 
  • Wprowadzane zostały regularne spotkania zespołu koordynacyjnego w trybie codziennym.
  • Żabka Polska może potwierdzić, że jako sieć ma zapewniony ciąg logistyczny. Ponadto, opracowała różne scenariusze w ramach obowiązującego w sieci Planu Ciągłości Działania, co pozwala sprawnie reagować na nieprzewidziane sytuacje. Zamierzamy koncentrować się na kluczowych grupach asortymentowych, które są obecnie kupowane przez klientów. Zapasy asortymentowe w centrach logistycznych należących do sieci odpowiadają obecnemu zapotrzebowaniu. Na bieżąco realizowane są także zwiększone dostawy do franczyzobiorców. 
  • W centrali i centrach logistycznych oraz terminalach podwyższone zostały reżimy higieniczne oraz wprowadzone dodatkowe postanowienia w Regulaminach Obiektu.
  • Sieć dostosowała funkcjonowanie sklepów zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczącymi sieci handlowych. 
  • Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi dużych skupisk ludzi w jednym miejscu, ok. 90% pracowników biurowych pracuje w trybie home office. Nadal jednak w każdym dziale pracują w ramach dyżurów pracownicy na miejscu, łącznie z managerami poszczególnych działów i zarządem firmy. System pracy jest jednorodny, niezależny od pełnionych stanowisk. Jest to możliwe dzięki stworzonej platformy komunikacji dla pracowników pracujących poza biurem.
  • Przygotowane zostały materiały dla klientów, w której Żabka podkreśla znaczenia zachowania zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce. 
  • Franczyzobiorcom sieci przesłany został pakiet informacji obejmujący m.in. plakaty i ulotki dla klientów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy kontakty do Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych. 
  • Sieć otrzymała zapewnienie od swoich dostawców o przestrzeganiu przez nich najwyższych standardów higienicznych na każdym etapie wytwarzania oraz dystrybucji asortymentu dostarczanego do sieci Żabka Polska opierając się na wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz WHO, a także wzmożonej kontroli ich pracowników przed przystąpieniem do pracy. 
  • Żabka Polska opracowała i dostarczyła swoim pracownikom w centrali i terenie, kadrze zarządzającej w centrach logistycznych oraz franczyzobiorcom komunikaty uwzględniające zalecenia WHO w kwestii COVID-19. 
  • Została podjęta decyzja o odwołaniu wyjazdów służbowych do krajów i miejsc, w których istnieje możliwość zarażenia się koronawirusem i wdrożyliśmy w całej organizacji nową procedurę w tym zakresie.
  • Sieć opracowała scenariusze na wypadek np. konieczności wyłączenia części centrów logistycznych czy pracy zdalnej pracowników ponadto wprowadzone zostało ograniczenie dotyczące spotkań wewnętrznych.
  • Kantyna w centrali firmy została zamknięta na najbliższe 14 dni.Sieć zaleciła pracownikom, którzy zdecydowali się na pracę w centrali na używanie urządzeń do tele i video konferencji.
  • Obecnie w trybie ciągłym sprawdzane są komunikaty instytucji prowadzących działania informacyjne w kwestii koronawirusa (m.in. GIS, WHO, MZ). 
  • Żabka na bieżąco obserwuje przebieg wydarzeń i analizuje różne scenariusze. Działania sieci w pełni dostosowywane są do zapisów specustawy oraz wytycznych odpowiednich organów dotyczących sieci handlowych.  



tagi: Żabka Polska , koronawirus , bezpieczeństwo , zasady postpowania ,