Z rynku FMCG

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Czwartek, 30 stycznia 2020
W zeszłym tygodniu, Starbucks opublikował szczegółowy raport swojego wpływu na środowisko i zadeklarował ambitne cele. Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w celu stworzenia przyjaznego środowisku menu.
Aktualnie, Starbucks pobiera dopłaty do napoju kokosowego i migdałowego, w Polsce wynoszącą 2 zł, bezpłatnie oferując natomiast napój sojowy. Napoje roślinne, w tym oferowane przez sieć napoje sojowe, migdałowe i kokosowe, generują 3-krotnie mniej CO2 i zużywają ponad 9-krotnie mniej wody niż mleko krowie. Tym samym, zwiększenie sprzedaży kawy z mlekiem roślinnym zamiast mleka krowiego, bezpośrednio przyczyniłoby się do realizacji ambitnych celów środowiskowych marki.

Alternatywy dla mleka będą dużą częścią rozwiązania.
przyznał Kevin Johnson w wywiadzie dla Bloomberg News.

12.jpg

Z ankiety przeprowadzonej przez ProVeg Polska w sierpniu 2019 na próbie 660 Polaków, jasno wynika, że konsumenci uważają, że mleko roślinne powinno być oferowane w kawiarniach bez dopłat, aż 98% bowiem opowiedziało się za, a 2% nie miało zdania. Jednocześnie, aż 72% deklaruje, że kupowałoby kawę w kawiarniach częściej, gdyby mleko roślinne było dostępne bez dopłat. Podobnie, 75% ankietowanych byłoby skłonne dopłacić 1 zł za kubek na wynos, zamiast dopłaty za mleko roślinne.

Skoro klienci oczekują bezpłatnych opcji roślinnych i jednocześnie deklarują, że zachęciłoby to ich do zwiększenia częstotliwości zakupów, to zarówno Starbucks, jak i inne kawiarnie, powinny rozpatrzyć swoją politykę w kwestii napojów roślinnych. Całkowita rezygnacja z dopłat może się wiązać z pozyskaniem nowych klientów, zwiększeniem sprzedaży, a także korzyściami wizerunkowymi, jednocześnie przyczyniając się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
mówi Karolina Kosno, PR Manager ProVeg Polska.

11.jpg

ProVeg International, światowa organizacja zajmująca się świadomością żywnościową, zadeklarowała chęć współpracy z siecią Starbucks, w celu dogłębnej analizy jak produkty roślinne mogą pomóc sieci wypełnić swoją ambitną misję.

Ambitne cele Starbucks w zakresie ochrony środowiska mogą zostać osiągnięte, jeśli marka wprowadzi politykę promującą mleko roślinne. Warto zachęcać klientów do wspólnego dbania o środowisko, zaczynając od uatrakcyjnienia bardziej zrównoważonej alternatywy.
mówi Patrycja Homa, dyrektor ProVeg Polska.

Nie można nie doceniać zadania stojącego przed Starbucksem. W 2018 r. Starbucks był odpowiedzialny za emisję 16 mln ton gazów cieplarnianych, zużywając 1 mld metrów sześciennych wody i wyrzucając 868 kiloton kubków do kawy i innych odpadów - ponad dwukrotnie więcej niż wynosi waga Empire State Building.

Szanse na zrealizowanie nowych celów Starbucksa są duże, ponieważ popyt na roślinne produkty wciąż rośnie, także w Polsce. Według danych Nielsen, rynek alternatywy dla mleka wart jest już ponad 140 mln zł i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. 80% ankietowanych przez ProVeg Polska kawiarni wskazało, że w ostatnich latach ilość zamówień na kawę z mlekiem roślinnym się zwiększyła, a żadna z kawiarni nie odnotowała jej spadku. 44% kawiarni deklaruje, że przynajmniej co 5 kawa mleczna (20% lub więcej) jest zamawiana z mlekiem roślinnym.




Raport środowiskowy Starbucks: https://stories.starbucks.com/uploads/2020/01/Starbucks-Environmental-Baseline-Report-2.pdf

Strategie środowiskowe Starbucks: https://stories.starbucks.com/press/2020/starbucks-commits-to-a-resource-positive-future/

Oryginalny cytat Kevina Johnsona: “Alternative milks will be a big part of the solution”.



tagi: Starbucks , roślinne menu dla środowiska ,