Z dniem 1 września Kolporter, RUCH i Żabka przestały sprzedawać eVoucher'y sieci Plus i Sami Swoim. Powodem tego była podjęta przez firmę Polkomtel próba pogorszenia warunków handlowych.
Kolporterowi dotychczasowa umowa wygasła z końcem sierpnia. Nowa, zaproponowana przez operatora obniżała marżę o 3 punkty procentowe. Jakie byłoby jej zastosowanie w praktyce? Albo Kolporter Servis nie mógłby pobierać w ogóle marży, albo marżę musiałby znacznie obniżyć detalista - jedno i drugie rozwiązanie było dla sieci nie do zaakceptowania. Dla przykładu - według dotychczasowych zasad - na 10 złotowym eVourcherze dystrybutor, czyli Kolporter Servis zarabiał ok. 30 gr, detalista ok. 70 gr, a pozostała kwota 9 złotych trafiała do Polkomtela.
Sieć Żabka umowę z Polkotelem miała podpisaną na czas nieograniczony. Operator ją zerwał, rozwiązanie umowy nastąpiło z końcem sierpnia, po czym zaproponował podpisanie nowej - podobnie jak w przypadku Kolportera - również na gorszych warunkach handlowych, również nie do zaakceptowania przez sieć.
Negocjacje sieci z Polkomtelem zakończyły się kompromisem. Maciej Topolski, Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations Kolportera poinformował nas w rozmowie, że szczegóły objęte są tajemnicą handlową, natomiast zapewnił, że marże detalistów na sprzedaży eVoucher'ów nie ulegną zmianie.
(Maja Święcka)
tagi: Kolporter , Ruch , Żabka , Polkomtel ,
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...