Dzięki przeprowadzonej (na taką skalę po raz pierwszy w kraju) rejestracji zwiedzających wiadomo, że większość z 42 tysięcy odwiedzających targi (z Polski i z 39 krajów świata) to publiczność wysoce specjalistyczna – przedstawiciele producentów, przetwórców, handlu a także naukowcy i ludzie zawodowo zajmujący się problemami branży spożywczej.
Komunikację zwiedzających z wystawcami ułatwiał konsekwentny podział targowej ekspozycji na cztery specjalistyczne salony: Maszyn i Urządzeń dla Przemysłu Spożywczego, dla Gastronomii, Wyrobów Spożywczych i Napojów oraz Salon Franchisingu i Wyposażenia Sklepów.
Polagra-Food okazała się świetną okazją do międzynarodowych spotkań. W 15 Pawilonach Narodowych swoją ofertę zaprezentowały firmy z Brazylii, Czech, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Litwy, Niemiec, Słowacji, Sri Lanki i Włoch.
Wystawcy Polagry-Food reprezentowali łącznie 37 krajów: Argentynę, Austrię, Belgię, Białoruś, Brazylię, Chile, Chiny, Czechy, Danię, Ekwador, Grecję, Gruzję, Hiszpanię, Holandię, Indie, Indonezję, Islandię, Koreę Południową, Litwę, Macedonię, Niemcy, Norwegię, Pakistan, Rosję, Rumunię, Słowację, Sri Lankę, Szwajcarię, Turcję, Ukrainę, USA, Węgry, Wielką Brytanię, Włochy i Polskę.
Targi to także nagrody – te najważniejsze i najbardziej cenione nie tylko w Polsce to Złote Medale przyznawane za nowoczesność i innowacyjność oraz wysoką jakość prezentowanych na targach produktów. O tym, że polski przemysł spożywczy trzyma się dobrze może świadczyć chociażby to, że Kapituła Konkursowa przyznała w tym roku 7 Złotych medali w kategorii Maszyny i urządzenia i 25
w kategorii produkty spożywcze. Wyróżnienie Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich jest nie tylko potwierdzeniem wysokiej jakości produktów, ale także podnoszą jego znaczenie na polskim i europejskim rynku.
Wystawcy Poznańskiego Salonu Dodatków do Żywności rywalizowali o Puchar Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dla „Najlepszego Dodatku Przyjaznego Konsumentom”.
W czasie Polagry-Food wręczono także wiele innych nagród i wyróżnień. Te najbardziej cenione zarówno wśród producentów, jak i konsumentów to – Poznaj Dobrą Żywność, Lider jakości Żywności czy Mister i Junior Eksportu.
Polagra-Food, jako największe w Polsce profesjonalne spotkanie producentów i handlowców została uznana za najlepsze miejsce do wręczania różnych nagród branżowych: Top Innowacje, Złote Grona, Kapelusz Merkurego, Hit Publiczności, Orły Biznesu – to tylko niektóre z nich.
Targi to nie tylko ekspozycja i rozmowy biznesowe oraz negocjowanie kontraktów. To także okazja do podnoszenia swojej wiedzy i wymiany doświadczeń. W czasie Polagry-Food odbyło się kilkadziesiąt seminariów, konferencji i wykładów adresowanych do różnych sektorów branży spożywczej – piekarstwa, cukiernictwa, rzeźnictwa i wędliniarstwa oraz branży mięsnej, przetwórstwa owocowo-warzywnego, przetwórstwa zbóż, gastronomii oraz handlu. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wiele z targowych wydarzeń i konferencji poświęcona była jakości produkowanej i sprzedawanej w naszym kraju żywności. To w czasie Polagry-Food zostało ogłoszone powołanie Instytutu Jakości Żywności – nowej instytucji, której zadaniem będzie wspieranie i promocja dobrych polskich produktów spożywczych. Także tu została zainaugurowana kolejna społeczna kampania promocyjna „Kupując polskie produkty – dajesz pracę”.
Dwa dni dedykowane zostały handlowi. W czasie specjalnej konferencji naukowcy i handlowcy zastanawiali się nad rolą kreatywności i profesjonalizmu w handlu, a na specjalistycznych warsztatach uczyli się jak napisać dobry biznesplan, poznawali prawne aspekty wmów najmu lokali oraz tajniki nowoczesnej i atrakcyjnej aranżacji wnętrza. Treningi kreatywności poświęcone były innowacjom w handlu, byciu liderem a także typom pracowników, stanowiskom pracy i systemom motywacyjnym.
W czasie Polagry-Food połączonymi siłami piekarzy i cukierników z całego kraju ustanowiono dwa Rekordy Guinnessa - na największą i na najcięższą Kremówkę Papieską. Ta przygotowana na targach miała 1,47 m szerokości i 14,85 m długości i ważyła 814,449 kg. (TP)
Szczegółowe informacje: www.polagra-food.pl
tagi: polagra food , poznań , targi ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...