Z rynku FMCG

Grupa Żywiec rozwija Strefę Zero

Piątek, 29 marca 2019
W tym roku jeszcze więcej Polaków sięgnie po piwa i radlery bezalkoholowe. Grupa Żywiec zaoferuje dorosłym konsumentom kolejne nowości. W Strefie Zero, która w ubiegłym roku szturmem zdobyła gusta Polaków, pojawią się Żywiec Białe 0.0%, oraz pierwszy w Polsce radler na ciemnym piwie czyli Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0%. Firma zaoferuje także Heinekena 0.0.% w nowym, poręcznym opakowaniu.
Polacy nieustannie poszukują nowych smaków i produktów, które są dopasowane do bardziej aktywnego trybu życia. Jak wynika z badań zrealizowanych przez serwis Birofilia.org ponad 70% konsumentów piwa sięga także po piwa bez procentów, a już 12% deklaruje picie tylko piwa bezalkoholowego. Blisko 70% respondentów przyznało, że chcieliby mieć jeszcze większy wybór piw bezalkoholowych*1.

„Ambicją Grupy Żywiec jest rozwijanie najlepszej na rynku oferty napojów dla dorosłych konsumentów. W ostatnich latach skutecznie kształtowaliśmy trendy zachęcając Polaków do próbowania nowych smaków ze specjalnościami Żywca i piwami smakowymi, a w ubiegłym roku rozpoczęliśmy bezalkoholową piwną rewolucję. Dziś Grupa Żywiec jest absolutnym liderem rynku w obu segmentach. Łączymy zatem kompetencje w warzeniu piw gatunkowych i bezalkoholowych oferując zupełnie nowe bezalkoholowe specjalności jak Żywiec Białe 0.0%” – powiedziała Małgorzata Lubelska, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Żywiec.

Wybierając piwa bez alkoholu Polacy najczęściej sięgają po radlery, które stanowią obecnie ponad 60% sprzedaży w tym segmencie*2. Wprowadzając nowe smaki co roku Grupa Żywiec umacnia tu pozycję lidera. W tym roku firma przygotowała nowość, która zrewolucjonizuje ofertę. Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0% to pierwszy w Polsce radler bez alkoholu warzony na ciemnym piwie. Dzięki połączeniu piwa warzonego z użyciem palonych słodów oraz cytrynowej lemoniady oferuje goryczkowe orzeźwienie.   

„Warka Radler 0,0% Ciemne Cytrynowe powstaje na bazie ciemnego piwa warzonego z kompozycji słodów: jasnego, karmelowego jasnego, monachijskiego, palonego i karmelowego ciemnego, która nadaje nowej Warce Radler wyjątkowy ciemny kolor oraz goryczkowy piwny i orzeźwiający smak. To bardzo zaskakujące połączenie, które zachęci do spróbowania radlerów zupełnie nowych konsumentów, a także do sięgania po ten produkt poza typowym dla tego segmentu sezonem letnim” – dodaje Ewelina Kawnik, Drink Different Brands and Innovation Manager.

W Strefie Zero w tym roku pojawi się także Heineken 0.0% w puszce, wzbogacając ofertę tej marki o nowe opakowanie. „Heineken 0.0% zdobył uznanie konsumentów i oceniany jest jako najlepszy lager bezalkoholowy w zielonej butelce3. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć jego dostępność o bardziej poręczne opakowanie, które idealnie wpisuje się w nowe okazje „on the go” po wysiłku sportowym” – powiedział Marcin Filipiak, Brand Manager Heinekena.

Strefa Zero, czyli specjalne miejsca ekspozycyjne i lodówki, które zwiększają widoczność piw i radlerów bezalkoholowych Grupy Zywiec oraz ułatwiają wybór produktów bez procentów konsumentom, nie tylko wzbogaci się o nowe produkty, ale pojawi się także w zdecydowanie większej liczbie sklepów. Dzięki temu produkty bezalkoholowe staną się jeszcze bardziej dostępne.

Grupa Żywiec zainicjowała bezalkoholową piwną rewolucję w ubiegłym roku oferując pod szyldem Strefy Zero najszerszą ofertę piw i radlerów bezalkoholowych w ponad 30 tysiącach sklepów. Dzięki tej inwestycji Grupa Żywiec podwoiła sprzedaż piw w tym segmencie vs 2017 rok i stała się niekwestionowanym liderem tego segmentu.




1  Badania Birofilia.org 2018
2  Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, sprzedaż wartościowa, 2017 i 2018, udział w sprzedaży wartościowej, 2018
Raport Nonalcoholic lager beer dla GŻ 2018



tagi: Grupa Żywiec rozwija Strefę Zero ,