Z rynku FMCG

Wielkanocna bakaliowa półka sklepowa

Poniedziałek, 25 marca 2019
Wielkanoc to okres zwiększonej sprzedaży bakalii tradycyjnych i dodatków do kulinariów. Nieodłącznym elementem wielkanocnych potraw zarówno wypieków, jak i dań wytrawnych są bakalie oraz wypiekowe niezbędniki. Do dań wytrawnych, takich jak pieczone mięsa czy sałatki, doskonałe będą suszone owoce i orzechy. W wielkanocnych wypiekach sprawdzą się np. masy. Jak odpowiednio wyeksponować je na półce sklepowej, by wspomóc sprzedaż bakalii przed Świętami i ułatwić zakupy konsumentom?
Wielkanocna bakaliowa półka sklepowa

Wielkanoc to okres zwiększonej sprzedaży bakalii tradycyjnych i dodatków do kulinariów. Nieodłącznym elementem wielkanocnych potraw zarówno wypieków, jak i dań wytrawnych są bakalie oraz wypiekowe niezbędniki. Do dań wytrawnych, takich jak pieczone mięsa czy sałatki, doskonałe będą suszone owoce i orzechy. W wielkanocnych wypiekach sprawdzą się np. masy. Jak odpowiednio wyeksponować je na półce sklepowej, by wspomóc sprzedaż bakalii przed Świętami i ułatwić zakupy konsumentom?

Konsumenci w okresie wielkanocnym wybierają typowe bakalie wypiekowe i dodatki do kulinariów, takie jak suszone śliwki, morele, żurawina, rodzynki oraz migdały, orzechy włoskie i laskowe, które są składnikami tradycyjnych potraw. Chętnie sięgają również po bardziej nietypowe propozycje. Poszukują oryginalnych smaków, które podkreślają nowoczesny charakter świąt, dlatego wybierają np. żurawinę z sokiem z granatu czy wiśnię. Niesłabnącym zainteresowaniem w tym okresie cieszą się także mieszanki keksowe, wiórki kokosowe, skórka pomarańczowa oraz gotowe masy kajmakowe dostępne w kilku smakach, a także masa makowa z dodatkiem bakalii i masa makowa z białego maku o smaku marcepanu. Konsumenci nie chcą sobie pozwolić na to, by ich świąteczne potrawy w tym wyjątkowym czasie się nie udały, dlatego bazują na produktach o sprawdzonej, najwyższej jakości. Bakalland, lider rynku bakalii, jest dla nich naturalnym wyborem.

Portfolio produktów Grupy Bakalland, które idealnie sprawdzą się w wielkanocnych przepisach jest szerokie. Detaliści powinni więc z wyprzedzeniem przemyśleć jego prezentację.
 
Kluczowym czynnikiem jest dobrze przygotowana półka, znane marki i najważniejsze w trakcie świątecznych przygotowań produkty - bakalie Bakalland, masy do ciast Bakalland, a także bogate portfolio produktowe marki Delecta – tutaj szczególną uwagę należy poświęcić kluczowym składnikom świątecznego wypieku, jak: cukier wanilinowy, proszek do pieczenia, aromaty do ciast oraz budynie – niezbędny dodatek do wielkanocnego sernika. Okres Wielkanocy to czas, kiedy wzrasta popularność babeczek – drobny słodki wypiek – idealny dodatek do świątecznej kawy lub składnik do wielkanocnego koszyczka, który świetnie komponuje się z Fajnymi piaskami, naturalna dekoracja dla babeczki czy bakaliowego mazurka. Planując ekspozycje świąteczne warto mieć na uwadze ścieżkę zakupową konsumenta, gdyż budowanie wspólnych stref dla produktów komplementarnych nie tylko znacznie skraca sam proces zakupowy, ale również zwiększa jego efektywność. Aby bardziej wyeksponować produktu, dobrze jest zadbać o odpowiednią ekspozycję na półce, wykorzystując odpowiednie oznaczenia, a także standy ekspozycyjne. Dobrym pomysłem jest również korzystanie z cross lokalizacji znanej ze sklepów o dużym formacie – Chrupiąca Sałatka Bakalland z powodzeniem może być eksponowana na tzw. clip stripie w strefie warzyw, jako doskonałe uzupełnienie wielkanocnych sałatek, które z okazji wiosny coraz częściej goszczą na świątecznym stole. W okresie przedświątecznym przygotowaliśmy także specjalne promocje dla Detalistów - mówi Aleksandra Kacprzak, dyrektor trade marketingu Bakalland.

Warto zadbać nie tylko o półkę, ale także o ekspozycję dodatkową, wykorzystującą komplementarność ofert Bakalland i Delecta, która jest dla klientów źródłem inspiracji. Na wielu produktach Delecty znajdują się inspiracje wypiekowe z użyciem bakalii, które mogą znacznie ułatwić świąteczne przygotowania i zachęcić do kulinarnych eksperymentów. Połączona ekspozycja ułatwi konsumentom przedświąteczne zakupy wszystkich niezbędnych składników do przygotowania wypieków i deserów.





tagi: Wielkanoc , bakalie , rynek , sprzedaż , konsument ,