Deser rodzinny
Rynek deserów obejmuje szeroki asortyment budyni, kisieli i galaretek. Porównując okresy dwunastomiesięczne odnotowano 6-proc. wzrost sprzedaży deserów. Największą zwyżkę zaobserwowano w sprzedaży galaretki (+18%), która stanowi główny segment kategorii, z udziałem w rynku deserów kształtującym się na poziomie 43% (ujęcie wartościowe). Wyraźnie spada popularność deserów instant, których sprzedaż zmniejszyła się w badanym okresie o 9% - przytacza najnowsze dane Kamila Szlachetka, PR specialist Rieber Foods Polska S.A. Przyczyną spadku sprzedaży instantów może być fakt, że produkty tej kategorii nie wpisują się wystarczająco dobrze w trend snackingu, a ich przygotowanie wymaga nieco pracy. Co więcej, w Polsce istnieje silna tradycja tzw. deseru rodzinnego. Gros deserów kupowanych jest z przeznaczeniem dla kogoś, nie tylko dla siebie, co w dużej mierze warunkuje decyzję o zakupie.
Prognozy nie przewidują spektakularnego wzrostu rynku. Przeszkodą jest szeroki wybór gotowych deserów oraz innych słodkich przekąsek. Aby przyciągnąć klientów, firmy obecne na rynku oferują coraz więcej nowości i zaskakujących innowacji.
Specjaliści w Rieber Foods Polska nieustannie pracują nad nowymi przepisami, by klienci mogli delektować się i cieszyć potrawami na co dzień. W portfolio firmy znajduje się po 8 smaków w każdej kategorii deserów, a wśród nich największą popularnością cieszą się budynie Delecty.
W ostatnim czasie w recepturze galaretki wprowadzono żelatynę o wyższej jakości, co pozwoliło na uzupełnienie objętości produktu innymi składnikami poprawiającymi walory smakowe i właściwości organoleptyczne (konsystencja).
W budyniach i kisielach zmieniono proporcje pomiędzy nutą smakową słodką a kwaśną, zastosowano też bardziej wyraziste aromaty. Firma postanowiła także skoncentrować się tylko na budyniach rodzinnych na 0,75l mleka.
Jednocześnie odświeżono wszystkie opakowania deserów, aby zwiększyć jednoznaczną identyfikację produktów Delecty i podkreślić cechy właściwe dla danego deseru - informuje Kamila Szlachetka.
Smak marki
Klienci przy wyborze deserów tradycyjnych kierują się przede wszystkim marką, smakiem oraz ceną – ocenia Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager w Nestlé Polska odpowiedzialna za markę WINIARY. O sukcesie na tym rynku w dużej mierze decyduje długoletnie doświadczenie producenta, który dostarcza konsumentom produkt o wysokiej jakości sygnowanej znaną marką.
Kluczową rolę w przyciąganiu uwagi kupujących pełni oczywiście szata graficzna opakowań Dla zwiększenia ich widoczności na półkach sklepowych marka WINIARY zdecydowała się na odnowienie szaty graficznej opakowań wszystkich deserów. W przypadku galaretek zmianie uległy wszystkie elementy grafiki: kolorystyka, liternictwo, jak i zdjęcia. Nowe opakowania przyciągają wzrok świeżością i lekkością, którą uzyskano dzięki umiejętnie przedstawionej kompozycji galaretek i soczystych owoców. Atrakcyjności opakowaniom dodaje wyraziste zostawienie kolorystyczne. Oprócz wyglądu ważny jest również fakt, że wszystkie galaretki posiadają znak jakości Q nadawany produktom najwyższej jakości przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji. W ofercie marki WINIARY znajduje się dziewięć smaków galaretek.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i nowym trendom rynkowym ostatnio wprowadziliśmy do sprzedaży desery o udoskonalonych recepturach oraz unowocześnionych opakowaniach. Wszystkie desery marki WINIARY mają teraz m.in. intensywniejszy smak i aromat. Mam nadzieje, że w nowej odsłonie jeszcze bardziej przypadną do gustu kupującym” – zachwala Monika Jusińska-Zbiegniewska.
Wspomnienie dzieciństwa
Kisiele, budynie i galaretki – czyli desery w proszku - są w Polsce produktami znanymi od lat. Konsumentom kojarzą się często z dzieciństwem i spożywane są przez rodziny z dziećmi, jako desery po obiedzie lub słodkie przekąski. Ich głównymi atutami są łatwość przygotowania i przystępna cena.
Innowacją na rynku deserów w proszku było wprowadzenie przez Dr.Oetkera deserów jednoporcjowych instant, pod nazwą Słodka Chwila. Jest to linia adresowana do osób bardziej aktywnych, ceniących sobie szybkość i wygodę przygotowania. Słodka Chwila jest bezsprzecznym liderem w swojej kategorii, bo wg badań ACNielsena wartościowo osiągnęła 70% rynku – informuje Joanna Olender Senior Product Manager Dr.Oetker Polska.
Słodka Chwila oferuje bogaty asortyment produktów w różnorodnych, często nowoczesnych smakach (kisiele standard i z owocami, budynie standard i z płatkami czekolady, Mussy Owocowe, Kaszka Manna, Mleczny Ryż).
W tej kategorii konsument jest też bardziej otwarty na nowości i innowacyjne smaki. Konsument deserów do gotowania jest bardziej konserwatywny, wybiera bardziej klasyczne smaki, spośród znanych kisieli, budyni i galaretek.
Nowości dla wymagających
Ci którzy kupują desery w proszku są klientami bardzo nielojalnymi, często oczekują nowości – ocenia Katarzyna Sady – Gut Group Brand Manager Gellwe Sp. z o.o. Odpowiedzią na to jest między innymi wprowadzenie przez GELLWE serii galaretek i kisieli „Smak Podróży” oraz rozwój w segmencie deserów instant.
Jak dotąd największą popularnością z oferty cieszą się galaretki w owocowych smakach (truskawkowa, wiśniowa, pomarańczowa, cytrynowa, brzoskwiniowa, owoce leśne, agrestowa, czarna porzeczka, czerwony grapefruit). GELLWE to również producent budyniów, kisieli oraz ciast. Zarówno budynie jak i kisiele oferowane są w opakowaniach klasycznych jak i rodzinnych, pozwalających dostosować porcjowanie do indywidualnych potrzeb konsumentów.
Seria egzotycznych galaretek i kisieli „Smak Podróży” jest skierowana do najbardziej wymagających. „Smak Podróży” to smaki truskawki hiszpańskiej, wiśni japońskiej, brzoskwini – marakuji, kaktusa, kiwi z limonką, granatu i ananasa. To jedyna tego typu oferta na rynku – zaznacza Katarzyna Sady – Gut.
Poza klasycznymi deserami w proszku GELLWE oferuje także desery instant. Seria „Słodki Kubek” to kolekcja budyniów i kisieli do szybkiego przyrządzania.
Oryginalną propozycję deserów w proszku stanowią naleśniki, gofry i racuchy. Ich przygotowanie zajmuje nie więcej niż 3 minuty. Jest to oferta skierowana do zapracowanych konsumentów, ceniących wygodę i czas.
Osobną ofertę deserów w proszku GELLWE przygotowało dla dzieci. Seria „Małe co nieco” to galaretki, budynie i kisiele opracowane specjalnie z myślą o najmłodszych. „Z oferty wyróżnia się galaretka o smaku arbuza dostępna tylko w GELLWE” - informuje Katarzyna Sady – Gut. Nowościami na rynku są “Śnieżka truskawkowa” - bita śmietana o nowym smaku oraz Fix do Sernika - ulepszający dodatek do ciasta.
tagi: desery w proszku , dr. oetker , gellwe , delecta ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...