Kategorie produktów

Mniej przewidywalny

Środa, 20 marca 2019 HURT & DETAL Nr 03/157. Marzec 2019
Handel kiedyś był bardziej przewidywalny. Dla przykładu w okresach przedświątecznych wiedzieliśmy, które produkty zwiększą swoją sprzedaż i jaki musimy mieć zapas. Z kolei teraz się to nie sprawdza. Kiedyś jak były popularne imieniny to wiedzieliśmy, że musimy się zaopatrzyć w większą ilość ciasta. Teraz zupełnie nie wzrasta sprzedaż ciasta w takich dniach. Czasami w zwykły weekend, ciasto sprzedaje się rewelacyjnie jak nigdy. Handel był o tyle lepszy, że sprzedawało się więcej. Jednak asortyment był mniej zróżnicowany, dzisiaj chcąc sprzedać tą samą ilość trzeba mieć kilka marek i rodzajów danego asortymentu. Nie umiem powiedzieć czy handel był lepszy czy gorszy – ale zdecydowanie był prostszy. Wymagał mniej nakładu pracy, mniej myślenia i kombinowania ponieważ sprzedaż przewidywaliśmy w danym okresie na podstawie danych z poprzedniego roku. Nawet majonezu na jedne święta sprzedajemy mnóstwo a w innym roku wcale. Dzisiaj trzeba uważnie obserwować i analizować konsumentów oraz trendy rynkowe, by dopasować odpowiednio ofertę do zapotrzebowania konsumentów.
Małgorzata Bulik
Właścicielka sklepu w Borzęcinie Dużym




tagi: rozmowy niefiltrowane , sprzedaż , handel ,