ID Logistics, jeden z europejskich liderów w dedykowanej logistyce kontraktowej, podsumował działalność za rok 2018. Przychody operatora w IV kwartale wzrosły o 9,2 proc. (12,8 proc. w ujęciu like-for-like) i osiągnęły poziom 374 mln EUR. Wyniki za cały rok 2018 są równie świetne, Grupa ID Logistics uzyskała w tym czasie przychody większe o 6,1 proc. (9,3 proc w ujęciu like-for-like), które wyniosły 1,410 mld EUR.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, tak skomentował wyniki: „W 2018 roku, kwartał po kwartale, tempo wzrostu przychodów przyspieszyło, zarówno we Francji, jak i na rynkach międzynarodowych. Tak dobry wynik pozwala nam sądzić, że rok 2019 będzie równie dynamiczny”.
PRZYSPIESZENIE TEMPA WZROSTU PRZYCHODÓW
W IV kwartale we Francji, rynku macierzystym Grupy, ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 10,7 proc. a w całym roku o 8,4 proc. Osiągnięcie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki umacnianiu współpracy ze stałymi klientami oraz rozpoczęciu realizacji 6 nowych kontraktów. Znacząco wzrosły też przychody Grupy ID Logistics wygenerowane z działalności na rynkach międzynarodowych. W IV kw. zwiększyły się one o 14,7 proc. w ujęciu like-for-like, a w ciągu całego 2018 roku – o 10,2 proc. Wszystkie kraje osiągnęły bardzo dobre wyniki, głównie dzięki pozytywnym trendom rynkowym oraz 10 nowym kontraktom. Przy uwzględnieniu wpływu efektów walutowych oraz rozliczeń hiperinflacyjnej gospodarki Argentyny, wzrost przychodów w IV kw. wyniósł 7,9 proc. a całego roku 4 proc.
ROZWÓJ NOWEGO BIZNESU
Grupa ID Logistics jest stale zapraszana do udziału w licznych, konkurencyjnych przetargach. Dzięki dobremu pozycjonowaniu na rynku usług logistycznych, operator odnosi sukcesy, wygrywając i rozpoczynając realizację nowych kontraktów.
We Francji grupa Descours et Cabaud (wiodąca francuska firma oferująca wyposażenie dla branży przemysłowej i budowlanej) po raz kolejny zaufała ID Logistics, podpisując drugą umowę na zarządzanie jej platformą logistyczną „Grand Ouest". Operator będzie wspierał klienta w reorganizacji jego procesów logistycznych przez wdrożenie w magazynie (o powierzchni 24 tys. m²) zautomatyzowanych systemów kompletacji. Chodzi tutaj m.in. o takie systemy jak regały Radio Shuttles, stacje kompletacji czy Goods to Man (urządzenia, które przywożą towar do magazyniera obsługującego stanowiska, np. pobierania, pakowania). W Rosji ID Logistics wzmocnił współpracę z Uniconf, jednym z liderów rosyjskiego rynku wyrobów cukierniczych, posiadającego ponad 30 oddziałów w całym kraju. Operator planuje uruchomienie nowego centralnego hubu o powierzchni 37 tys. m², obsługującego centrum dystrybucji, e-commerce i co-packing. W Holandii ID Logistics uruchamia dla MediaMarkt magazyn o powierzchni 70 tys. m², który będzie odpowiadał za zaopatrzenie 49 sklepów sieci MediaMarkt oraz obsługę kanału sprzedaży e-commerce. W IV kw. ID Logistics kontynuował ekspansję na rynkach międzynarodowych i rozszerzył zasięg geograficzny działalności o kolejny kraj – Chile. Tym samym Grupa teraz obecna jest w 18 krajach na świecie. W Chile operator zarządza co-packingiem w magazynie firmy Unilever w Santiago. W drugim magazynie o powierzchni 50 tys. m², którego uruchomienie zaplanowano na I kw. 2019 roku, ID Logistics będzie zarządzać logistyką produktów żywnościowych oraz Home&Personal Care.
ID LOGISTICS W POLSCE
W 2018 roku ID Logistics w Polsce, podobnie jak w pozostałych oddziałach na świecie, utrzymał dynamiczne tempo rozwoju. Firma znacząco rozszerzyła współpracę z klientami, wzmacniając zakres obsługi magazynowej i świadczonych usług. Duży nacisk położono także na testowanie i wdrażanie w magazynach innowacyjnych rozwiązań logistycznych, tak aby zapewnić klientom jak najbardziej efektywne wsparcie w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
„Bardzo dobre wyniki osiągnięte zarówno w IV kwartale jak i całym 2018 roku dają nam solidną podstawę do dalszego, dynamicznego rozwoju. Jednocześnie będziemy umacniać naszą pozycję na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej, w której się specjalizujemy. Dalej będziemy rozszerzać i pogłębiać współpracę z obecnymi klientami oraz docierać do nowych firm z branży tradycyjnych i specjalistycznych sieci handlowych, FMCG, e-commerce, odzieżowej i kosmetycznej” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics.
PERSPEKTYWY ROZWOJU
Dzięki konsekwentnej realizacji strategii „pure player” w logistyce kontraktowej, jakości portfolio klientów oraz szerokiemu zasięgowi geograficznemu usług, Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do dalszego wzrostu organicznego.