Z rynku FMCG

Transgourmet i Selgros Cash&Carry wydają pierwszą edycję TREND BOOK’a 2019

Wtorek, 11 września 2018
Dlaczego warto śledzić trendy gastronomiczne? Jak w przyszłym roku kształtować się będą nawyki żywieniowe konsumentów w Polsce? Jakimi zagadnieniami obecnie zajmują się kulinarne autorytety i europejscy szefowie kuchni? W ramach otwarcia Instytutu Kulinarnego, Transgourmet i Selgros Cash&Carry wydają pierwszą edycję TREND BOOK’a 2019, w którym najwybitniejsi szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiadają się na temat trendów kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich i cukierniczych w Polsce i za granicą.
TREND BOOK 2019 to analiza najważniejszych prognozowanych trendów dla branży gastronomicznej, które w kolejnym roku wpływać będą na sposób komponowania menu zarówno w restauracjach, jak i w codziennym jadłospisie konsumentów. Wśród nich znalazły się trendy kulinarne, restauracyjne, cukiernicze, hotelarskie i sommelierskie. Niewątpliwym atutem projektu zainicjowanego przez Transgourmet i Selgros Cash&Carry jest fakt, że składa się on wyłącznie z artykułów przygotowanych przez cieszących się uznaniem ekspertów z branży gastronomicznej w Polsce i za granicą.

- Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się do nas wszyscy nasi klienci jest deklarowany brak wiedzy na temat trendów branżowych. Dlatego przy tworzeniu TREN BOOK’a 2019 nawiązaliśmy współpracę z największymi ekspertami dla branży gastronomicznej. Wśród osób współpracujących przy jego tworzeniu znaleźli się wybitni szefowie kuchni z oddziałów Transgourmet we Francji, Austrii i Rumunii, reprezentanci Narodowej Kadry Kucharzy OSSKiC, mistrzowie cukiernictwa, branży winiarskiej i hotelarskiej, posiadający wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu i szczycący się sukcesami najwyższej rangi światowej – mówi Krystian Zalejski, menadżer Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

Wśród ekspertów wypowiadających się na łamach TREND BOOK’a 2019 znaleźli się, między innymi, Janusz Profus, Maestro Czekolady E. Wedel, Dariusz Jażdżyk, wicemistrz w Mistrzostwach Polski Sommelierów, Marc Galais, Szef Działu Kulinaria Transgourmet Francja, Leo Aichinger, Szef Kuchni Transgourmet Cook z Austrii, Liviu Preda, jeden z najmłodszych i najbardziej utytułowanych szefów kuchni w Rumunii, współpracujący na co dzień z Selgros Cash&Carry Rumunia, a także niezależne podróżniczki, dziennikarki i blogerki kulinarne: Barbara Starecka i Marta Glinka. Wstęp do TREN BOOK’a 2019 opracował Jaroław Uściński, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.

- Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy mają coraz większe znaczenie w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla nas, osób kreujących branżę gastronomiczną, obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala nam podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów. Mądrze je wykorzystując możemy wpływać na kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych, rozsądne gospodarowanie żywnością, a także zachęcać do kulinarnych eksperymentów i testowania nowych smaków – mówi Jarosław Uściński.

Transgourmet i Selgros Cash&Carry, jako marki z wieloletnim doświadczeniem i ekspert w branży HoReCa, na co dzień dba o potrzeby klientów dostarczając im szeroką ofertę produktów wysokiej jakości, zawsze wtedy kiedy tego potrzebują. Współpracując z OSSKiC, bierze udział w licznych, krajowych konkursach kulinarnych, oraz w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w Europie jakim jest Les Chefs en Or organizowanym przez Transgourmet Francja. Otwarcie Instytutu Kulinarnego Transgourmet i towarzyszący mu projekt pierwszego TREND BOOK’a 2019, przeznaczonego dla klientów branży gastronomicznej, to dowód na to, że firma chce dzielić się swoją wiedzą z jak najszerszą gamą odbiorców.

- Projekt TREND BOOK 2019 to naturalne uzupełnienie najważniejszego wydarzenia w kalendarzu, jakim jest otwarcie Instytutu Kulinarnego Transgourmet, stanowiącego przestrzeń wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy szefami kuchni z całego świata, a także kreującego trendy dla branży gastronomicznej. Jako firma z ponad 20-letnim doświadczeniem, chcemy nie tylko dostarczać naszym klientom produkty najwyższej jakości, ale także inspirować ich, pobudzać kreatywność i kształtować trendy kulinarne w Polsce i na świecie – podsumowuje Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet i Selgros Cash&Carry. Projekt będzie na pewno kontynuowany i rozwijany. W kolejnych edycja zajmiemy się prócz trendów dla restauracji także nowinkami dla m.in. zborowego żywienia, cateringu, kantyn i street food’u.



tagi: Transgourmet , Selgros Cash&Carry , TREND BOOK’a 2019 ,