Tesco zamknie kolejnych kilkanaście sklepów. Będą zwolnienia, pracę straci nawet 2,2 tys. osób. Sieć zamierza uprościć działania w sklepach. Chce m.in. ograniczyć zadania niezwiązane bezpośrednio z obsługą klienta.
– Decyzja o zamknięciu sklepu nigdy nie jest łatwa. Stale analizujemy model pracy i wyniki naszych sklepów, by mieć pewność, iż nasz biznes osiąga określony próg rentowności i spełnia oczekiwania klientów. Tak działo się przez ostatnie lata i będzie dziać się nadal. Likwidacja nierentownych sklepów jest bowiem stałym elementem procesów biznesowych w firmie handlowej – powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Firma poinformowała o swoich planach pracowników, związki zawodowe i odpowiednie urzędy pracy. Zagrożonych likwidacją jest nawet 2200 stanowisk pracy.
– Zaoferujemy pełne wsparcie koleżankom i kolegom, którzy będą zmieniać swoje stanowiska pracy bądź opuszczą firmę. Pragnę podziękować wszystkim osobom, których dotyczyć będą ogłoszone zmiany, za wszystko co zrobili, pracując na co dzień dla naszych klientów – podkreślił Behan.
– Polska jest dużym i bardzo ważnym dla Tesco rynkiem – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową. – Polski rynek detaliczny dynamicznie się zmienia, między innymi przez ograniczenie handlu w niedziele, a to oznacza, że musimy przyspieszyć nasze plany upraszczania biznesu i skupienia się na tym, co najważniejsze dla klientów – dodał Simister.
– W tym miesiącu zmieniamy układ produktów w sklepach, by jak najlepiej wyeksponować te kluczowe produkty, których poszukują klienci. Jestem przekonany, że zmiana będzie zauważalna – stwierdził Martin Behan.
W sumie Tesco planuje likwidacje 13 sklepów. W lutym Tesco podjęło decyzję o zamknięciu w Polsce 18 sklepów. W maju doszły do tego kolejne trzy sklepy. Liczba sklepów Tesco w Polsce spada od lat. W 2015 r. z naszego kraju zniknęły cztery supermarkety sieci, w 2016 r. - siedem, a w ubiegłym roku – dziewięć.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.