Fundacja ProKarton partnerem „Let’s Clean Up Europe”
Czwartek, 10 maja 2018
Warszawa, 10 maja 2018 r. – Fundacja ProKarton, która na co dzień zajmuje się działaniami na rzecz poszerzanie wiedzy konsumentów na temat selektywnej zbiórki i recyklingu kartoników po płynnej żywności została partnerem tegorocznej akcji „Let’s Clean Up Europe”, odbywającej się na terenie całej Europy. Wspólnie z organizatorami akcji „Śmieci skrzydeł nie mają”, podczas tegorocznych działań Fundacja będzie prowadzić akcje informacyjne podnoszące świadomość między innymi turystów przemierzających górskie szlaki, w kwestii unikania śmiecenia, segregacji odpadów przeznaczonych do recyklingu, ze szczególnym uwzględnieniem kartoników po mleku i sokach.
Akcja organizowana w ramach struktury Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów ma na celu nie tylko zachęcenie społeczeństw do wspólnego sprzątania środowiska, ale również do odpowiedniej segregacji surowców wtórnych w domach jak i poza nimi. Segregowanie odpadów zapobiega utracie cennych surowców, dzięki którym możemy wyprodukować nowe, pożyteczne w codziennym życiu przedmioty.
W myśl zasady „Nie ma śmieci, są surowce” zużyte opakowania nie powinny trafiać do lasów czy na wysypiska, ale być selektywnie zbierane, a następnie poddawane recyklingowi, ponieważ stanowią cenny surowiec wtórny, z którego, jak to ma miejsce np. w przypadku kartonów po napojach można odzyskać celulozę, którą używa się ponownie do produkcji różnego rodzaju papierów i tektur – podkreśla Jan Jasiński, prezes Fundacji ProKarton. Dzień bez śmiecenia jest bez wątpienia idealną okazją do tego, aby dotrzeć do wielu osób, które nie zdają sobie sprawy z tego, jak poważnym problemem stają się dla naszego środowiska odpady – dodaje Jan Jasiński.
Odpowiednia edukacja społeczeństwa, podnoszenie jego świadomości oraz zachęcenie do zmiany codziennych nawyków jest ważne nie tylko z perspektywy dnia dzisiejszego, ale również przyszłości. Kształtowanie nowych przyzwyczajeń oraz wdrożenie w codzienne życie podstawowych zasad segregacji i selektywnej zbiórki odpadów przyczynia się do ograniczania negatywnych zmian w środowisku naturalnym, dzięki czemu staje się ono mniej zanieczyszczone i bardziej przyjazne dla człowieka.
Odpady zamieniają się w śmieci, jeżeli wyrzucamy je byle gdzie. Jeżeli zaś je segregujemy i przekazujemy do recyklingu to zamieniają się w cenne surowce. Taka idea między innymi przyświeca akcji "Śmieci skrzydeł nie mają", którą realizujemy w polskich górach i schroniskach. Chcemy, aby turyści nie zostawiali swoich śmieci na górskich szlakach ani w schroniskach, ale żeby je znosili w doliny, tam segregowali i wrzucali do odpowiednich pojemników – wtedy nie zanieczyszczą one górskich ścieżek, lecz zostaną z pożytkiem wykorzystane jako cenne surowce do produkcji nowych wartościowych przedmiotów – mówi Dominik Dobrowolski, inicjator akcji „Śmieci skrzydeł nie mają” zgłoszonej do kampanii Let's Clean Up Europe.
W tym szczególnym dniu pamiętajmy o tym, aby wspólnie zrobić coś dobrego dla Ziemi. Nawet małe działania podjęte podczas "Dnia bez śmiecenia" takie jak zgniecenie i wyrzucenie kartonika po soku do odpowiedniego (żółtego) pojemnika, posprzątanie okolicznych terenów czy udział w akcjach edukacyjnych kształtuje świadomość nie tylko naszą, ale również naszych najbliższych. Nie czekajmy z wprowadzeniem dobrych nawyków do jutra. Zacznijmy działać już dzisiaj w trosce o nasze środowisko.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.