Kategorie produktów

Najlepsze wyniki w historii Kompanii Piwowarskiej

Poniedziałek, 12 czerwca 2006 HURT & DETAL - Nr 2 (4) / 2006
Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej w pierwszym kwartale 2006 roku (od 1 stycznia do 31 marca) wzrosła o 10,5% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego. Osiągając sprzedaż wielkości 2,3 miliona hektolitrów, Kompania Piwowarska odnotowała tym samym najlepszy wśród wszystkich browarów w Polsce wynik sprzedaży piwa na krajowym rynku. W tym samym czasie (I kwartał 2006 w porównaniu z I kwartałem 2005) sprzedaż całej polskiej branży piwnej wzrosła o 2,3%.

Wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2006 roku

Silny wzrost sprzedaży Kompanii Piwowarskiej w omawianym kwartale ma swoje odbicie w udziałach rynkowych, które w tym kwartale wyniosły 39%. Oznacza to wzrost udziału w polskim rynku piwa o 1,8% w porównaniu z tym samym kwartałem roku ubiegłego.

Wyniki sprzedaży za 12 miesięcy (1 kwietnia 2005 - 31 marca 2006)

Rok finansowy rozpoczyna się w KP z dniem 1 kwietnia, a kończy 31 marca ze względu na synchronizację z rokiem obrachunkowym w SABMiller. W ciągu tego roku finansowego (tzn. w okresie od 1 kwietnia 2005 roku do 31 marca 2006 roku) sprzedaż KP wyniosła 11,4 mln hl. Był to wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi największą ilość piwa sprzedaną na polskim rynku w ciągu jednego roku. Udział KP w rynku w tym czasie wyniósł 37,5% (wynik oparty na dane GUS dotyczące sprzedaży piwa).

Uwaga: w ciągu minionego roku zmianie uległa podstawa obliczeń udziałów w rynku - obecnie odzwierciedla ona skorygowane dane GUS. Udział KP w rynku w roku finansowym 2004/2005, oparty o dane Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP), miał wynieść 37,5%, jednak Związek nie monitoruje całego rynku piwa. Skorygowany i ponownie skalkulowany udział w rynku KP za poprzedni rok finansowy wyniósł 36,0%. Zatem udział w rynku osiągnięty w roku zakończonym 31 marca 2006 r., w wielkości 37,5%, oznacza wzrost o 1,5%.

”Nasze bezprecedensowe wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2006 roku - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej - były bezpośrednim wynikiem ciągłych usprawnień, wprowadzanych na wszystkich polach działalności firmy. Efektywne zarządzanie portfelem marek zostało połączone z doskonałą obsługą klienta oraz zwiększonym zasięgiem naszych sił sprzedaży. Pokazaliśmy, że potrafimy zaspokajać potrzeby konsumentów lepiej i skuteczniej, niż inne firmy branży piwowarskiej”.

tagi: kompania piwowarska ,