Kategorie produktów

Wyniki sprzedaży branży piwowarskiej w I kwartale 2006 r

Poniedziałek, 12 czerwca 2006 HURT & DETAL - Nr 2 (4) / 2006
Branża piwowarska sprzedała ponad 5,8 mln hl piwa w I kwartale 2006 r. - co daje wzrost 2,3% porównując do analogicznego okresu 2005 roku.

Wzrost sprzedaży - zgodnie z wcześniejszymi prognozami - nie jest tak spektakularny jak to bywało w poprzednich latach tj. 2003 czy 2004.

Tradycyjnie najwięcej piwa sprzedaje się w butelce, chociaż puszka wciąż umacnia swoją pozycję - blisko 40% sprzedaż piwa w puszce jest ewenementem w skali piwowarstwa europejskiego. Gastronomia jest kanałem sprzedaży zwiększającym dystans dzielący ją od handlu tradycyjnego. W hotelach, restauracjach, kawiarniach, pubach i barach konsumuje się poniżej 10% całkowitej sprzedaży piwa.

W kategorii nowych produktów najwięcej „nowości” odnotowuje się w segmencie piw smakowych. Producenci wprowadzają do swojego portfela marek również piwa bezalkoholowe.

tagi: branża piwowarska ,