Kategorie produktów

Prezerwatywy - towar tabu

Poniedziałek, 12 czerwca 2006 HURT & DETAL - Nr 2 (4) / 2006
26,4% prezerwatyw sprzedanych w Polsce w okresie od marca 2005 do lutego 2006 roku "przeszły" przez kasy fiskalne stacji benzynowych (źródło: ACNielsen). Dla porównania - w aptekach sprzedawało się 11% ogólnej ilości tych produktów a w drogeriach tylko 3,5%. Z jednej strony zdecydowana większość kierowców to mężczyźni, z drugiej jednak świadczy to o tym, że nadal wolimy kupować te produkty w miejscach, w których ruch przy kasie jest bardzo szybki. Który z mężczyzn chciałby znaleźć się w sytuacji, gdy kasjerka w supermarkecie, czy innym sklepie samoobsługowym zawołałaby do koleżanki z innej kasy: "ile kosztują prezerwatywy na przedłużenie stosunku ..., bo nie wchodzi mi kod kreskowy".

Czy świadomość seksualna Polaków ma wpływ na rynek prezerwatyw w Polsce?

- Niestety, w naszym kraju wciąż bardzo widoczne jest skrępowanie, które maluje się na twarzach nabywców środków antykoncepcyjnych - twierdzi Sylwia Pytel, dyrektor handlowy w firmie Pepino Sp. z o.o. Prezerwatywy w dalszym ciągu traktowane są jak produkt wstydliwy i rzadko sięgamy po nie bez zawstydzenia czy obawy, że inni na nas krzywo patrzą. Sadzę, że gdyby świadomość seksualna wszystkich Polaków była wystarczająco wysoka, takie sytuacje nie miałyby prawa bytu. Od początku naszego istnienia, firma Pepino wspiera liczne organizacje i edukację mające na celu szerzenie świadomości seksualnej, jak również związane z nią niebezpieczeństwa. Poprzez liczne akcje sponsoringowe i samplingowe, staramy się dotrzeć do jak największej liczby odbiorców z informacją na ten temat. Mogę obiecać, że w dalszym ciągu będziemy szerzyć tą świadomość i służyć pomocą - dodaje.

- Oczywiście świadomość seksualna Polaków ma wpływ na rynek prezerwatyw. Szczególnie młodzi ludzie zdają sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie ze sobą zmiana partnerów i seks bez zabezpieczenia - podkreśla Remigiusz Lament z firmy Reflex, dystrybutora prezerwatyw Viva. Oni stanowią podstawową grupę naszych klientów. W dużych skupiskach miejskich temat seksu i prezerwatyw już przestał być tabu, niestety gorzej jest w innych regionach. Ale z satysfakcją obserwujemy wzrost świadomości i coraz większe zainteresowanie najbardziej pewnym i ogólnie dostępnym zabezpieczeniem jakim jest prezerwatywa.

Czy rynek tych produktów jest rozwojowy?

- W obliczu tak wielu niebezpieczeństw czyhających dziś na nas, jak np. choroby przenoszone drogą płciową czy AIDS, prezerwatywy są środkiem, który skutecznie nas przed nimi zabezpiecza. Dlatego uważam, że ten produkt zawsze był, jest i będzie niezbędny, a rynek w dalszym ciągu będzie się rozwijał - zapewnia Sylwia Pytel.

Które rodzaje prezerwatyw z oferty cieszą się największym uznaniem wśród konsumentów?

Największą popularnością cieszą się gatunki “niestandardowe”, takie jak: Truskawka (prezerwatywa nawilżana o aromacie truskawki), Effect (prezerwatywa nawilżana z użebrowaną powierzchnią), Colour (prezerwatywa nawilżana w kolorze: żółtym, niebieskim lub czarnym). Poza asortymentem prezerwatyw w swojej ofercie posiadamy jedyny w swoim rodzaju Krążek Wibrujący. Jest to specyficzny gadżet erotyczny, stworzony z myślą o tych, najbardziej wymagających klientach, aby urozmaicić ich życie seksualne - informuje przedstawiciel firmy Pepino.

- Oprócz tego, że bezpieczny seks daje komfort psychiczny, bardzo bogata oferta asortymentowa naszej firmy pozwala czerpać z niego dodatkową radość, co często podkreślają klienci w korespondencji z nami - informuje Remigiusz Lament. Mnogość rodzajów od bieżnikowanych, poprzez zapachowe, kolorowe i o specjalnych kształtach, kończąc na naturalnych, daje naszym klientom możliwości wyboru. Nasze hasło jakość w dobrej cenie, absolutnie przekłada się na zadowolenie wszystkich, którzy kupują nasze produkty.

Jak oceniacie Państwo miniony rok w handlu w tym segmencie produktów i jakie są plany na rok 2006.

- Ubiegły rok był dla nas w pełni zadawalający. Mamy nadzieję, że w dalszym ciągu będziemy poszerzać liczbę wiernych klientów i wciąż zaskakiwać nowymi, oryginalnymi kampaniami reklamowymi. W tym roku planujemy wprowadzić do naszej oferty handlowej 3 nowe produkty, które będą zupełnie odmienne od dotychczasowego asortymentu firmy. Mamy nadzieję, że również one zaskarbią sobie zaufanie klientów, bo to w naszej działalności jest przecież najważniejsze - dodaje Sylwia Pytel.

tagi: prezerwatywy ,