Kolejny rok zakończył się dla Barilli sukcesem. W 2017 roku spółka ponownie odnotowała wzrost udziału w rynku oraz sprzedaży. Dzięki różnorodnym akcjom marketingowym znacznie zwiększona została także świadomość marki wśród konsumentów.
Nadal wzrosty
Na przestrzeni ostatnich kilku lat spółka utrzymała stałą tendencję wzrostową w wielu obszarach swojej działalności. Nie inaczej jest w roku 2017. Włoski producent zwiększył o 35% sprzedaż makaronów i sosów Barilla oraz o 40% sprzedaż pieczywa Wasa, co należy odnotować jako znaczący sukces (Źródło: dane wewnętrzne Barilla Poland Sp. z o.o.). W stosunku do ubiegłych lat spółka podniosła poziom marży operacyjnej oraz obniżyła koszty logistyki.
W 2017. roku makarony Barilla pojawiły się w wielu nowych punktach sprzedaży, co oznacza znaczne zwiększenie ich dostępności. Do stale rozwijającej się dystrybucji firma dodaje jeszcze cały szereg przemyślanych i skutecznych akcji marketingowych i promocyjnych. Wśród nich wymienić można chociażby serię spotkań z blogerami, czyli „Klub Kolacyjny”, a także trzecią edycję konkursu Barilla Cup skierowaną do konsumentów. Marka silnie obecna jest również w kanałach social media takich jak Facebook czy Youtube oraz na licznych portalach poświęconych kuchni i gotowaniu. Dodać do tego należy wiele akcji promocyjnych, degustacyjnych i dobrą ekspozycję w punktach sprzedaży.
– Do jednego z większych sukcesów firmy należy wzrost wskaźników penetracji rynku. Odsetek gospodarstw domowych, które sięgają po makarony Barilla wyniósł w tym roku prawie 13%. Jest to bardzo duże osiągnięcie w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem na poziomie 9%, biorąc też pod uwagę ogromną konkurencję na rynku. (Źródło: GFK Polonia, Household Panel, MAT Oct’2017) – komentuje Robert Kastell, Dyrektor Zarządzający Barilla Polska.
Ambitnie cele na 2018 r.
Barilla nadal stawia sobie ambitne cele. W nadchodzącym roku 2018 do priorytetowych zadań należeć będzie dalsze rozszerzanie dystrybucji. Firma zamierza również utrzymać wzrost sprzedaży przynajmniej na poziomie dotychczasowego trendu. – Wiemy, że nasza konkurencja nie śpi. Zdajemy sobie również sprawę, że czeka nas dużo ciężkiej pracy. Jednocześnie widzimy, że Polacy coraz chętniej wybierają produkty wysokiej jakości. Będziemy więc konsekwentnie realizować naszą strategię, ponieważ widzimy, że przynosi ona oczekiwane efekty – dodaje Robert Kastell.
Ministerstwo Sprawiedliwości planuje utworzenie e-Sądu...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.