Kantar TNS: zakaz handlu w co drugą niedzielę – czego obawiają się Polacy?
Czwartek, 23 listopada 2017
Jak wynika z najnowszego badania Kantar TNS, 76 proc. Polaków jest przeciwko zakazowi handlu, natomiast popiera propozycję zagwarantowania pracownikom dwóch wolnych niedziel w miesiącu bez konieczności zamykania sklepów. Sprzeciw wobec zamykania sklepów w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca wynika z coraz większej świadomości społecznej konsekwencji tego rozwiązania.
W dniach 20-23 października br. Kantar TNS zapytał reprezentatywną próbę mieszkańców Polski o opinię nt. propozycji wprowadzenia zakazu handlu w co drugą niedzielę. Co ciekawe, bardziej niż wzrostu cen na stacjach benzynowych czy w małych osiedlowych sklepach, Polacy obawiają się chaosu, korków i kolejek, z którymi będą musieli się zmierzyć w soboty poprzedzające niedziele z zakazem handlu (51 proc.) oraz braku dostępu do kin, restauracji i usług zlokalizowanych w centrach handlowych (46%).
Natomiast problematyczne w równym stopniu co dezorientacja konsumentów, będzie zdaniem Polaków odebranie im możliwości wyboru formy spędzania wolnego czasu z rodziną w galeriach oraz utrudnienie robienia dużych, rodzinnych zakupów (44%).
Chociaż ankietowani zwrócili uwagę na możliwość wzrostu cen w punktach wyjętych spod zakazu handlu, ich zdaniem będą one mniej uciążliwe niż dezorganizacja czy brak dostępu do funkcjonalności centrów handlowych. Wzrostu cen na stacjach benzynowych obawia się co trzecia osoba (35%), w małych osiedlowych sklepach – 44%.
Wyniki tego samego badania ukazały również opinię społeczeństwa nt. różnych wariantów proponowanych zmian. Największym poparciem Polaków – 76 proc. - cieszy się zapewnienie pracownikom handlu dwóch wolnych niedziel w miesiącu, bez konieczności wprowadzania zakazu handlu w jakiejkolwiek formie. Taka propozycja – zagwarantowania pracownikom dwóch wolnych niedziel poprzez odpowiednie zapisy w Kodeksie pracy – została przedstawiona Minister Elżbiecie Rafalskiej przez polską branżę handlową już w czerwcu br.
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.