Eurocash Gastronomia ratuje jedzenie razem z Bankami Żywności
Środa, 28 czerwca 2017
Pierwszy cel: nie marnować jedzenia, drugi: ograniczyć ilość odpadów, i trzeci: wspierać potrzebujących. Grupa Eurocash w ramach prowadzonej przez siebie polityki CSR nawiązała stałą współpracę z Bankami Żywności. Dzięki wspólnym działaniom produkty z bliską datą ważności – do 1,5 tygodnia – bezpłatnie przekazywane są osobom potrzebującym. Pierwsze paczki przekazało już wrocławskie centrum Eurocash Gastronomia, a współpracę z Bankami zaczynają właśnie cztery inne centra dystrybucyjne. Akcja zapowiada szersze działania Grupy Eurocash na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Co tydzień za pośrednictwem Federacji Banków Żywności do najuboższych, bezdomnych i rodzin wielodzietnych trafia z Eurocash Gastronomia pełnowartościowe jedzenie. Współpraca dotyczy wszystkich kategorii produktów.
– „Ratowanie jedzenia" to narzędzie świadomego wdrażania strategii odpowiedzialności społecznej biznesu przez Eurocash Gastronomia. Akcja pozwala jednocześnie realizować cel regulowania ilości wytwarzanych odpadów żywnościowych w całej grupie Eurocash. Dlatego współpraca z Bankami Żywności będzie sukcesywnie poszerzana, a praktyki Eurocash Gastronomii to dobry przykład w obszarze dbania o otoczenie społeczne i środowisko. I jako takie są one rekomendowane do późniejszego zastosowania przez pozostałe spółki i marki grupy – mówi Anna Krawczyk, Dyrektor Generalny Eurocash Gastronomia.
Z danych Federacji Banków Żywności wynika, że na świecie co roku marnuje się około 1,3 mld ton jedzenia. To aż 1/3 całej produkowanej żywności. W Polsce – według Eurostatu – marnowanych jest blisko 9 mln ton żywności.
– Na tyle, na ile pozwala nam skala naszej działalności, chcemy zmienić tę przygnębiającą statystykę. Wierzymy, że liczy się każdy kilogram, każda paczka i opakowanie, które zamiast na śmietnik trafi do osób potrzebujących. Do tej pory zainteresowanie współdziałaniem z Bankami Żywności wyraziło też Centrum Eurocash Dystrybucja w Komornikach oraz Eurocash Convenience, które zajmuje się hurtową dostawą do sieci punktów 1 minute i salonów Inmedio – podkreśla Anna Krawczyk.
Zapowiada ona również kolejne prospołeczne i proekologiczne działania Eurocash Gastronomia, które w przyszłości będą mogły zostać wdrożone we wszystkich spółkach Grupy.
Grupa Eurocash jest na rynku polskim liderem w hurtowej dystrybucji szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Spółka Eurocash Gastronomia specjalizuje się w kompleksowej obsłudze sieci restauracyjnych, fast foodów, stołówek pracowniczych i hoteli.
Federacja Banków Żywności to sieć 32 banków, których misją jest ratowanie jedzenia przed zmarnowaniem, po to by wspierać potrzebujących na terenie całego kraju. To jedyne w Polsce banki, które nie obracają pieniędzmi, tylko żywnością.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.