Modern-Expo, wiodący producent oraz dostawca wyposażenia handlowego w Europie rozpoczyna, dzięki swojej niemieckiej spółce współpracę z międzynarodowym koncernem Schweitzer, światowym liderem w opracowywaniu i wdrażaniu nowoczesnych konceptów w dziedzinie retail.
Modern-Expo powstało w Lublinie w 1993 r. i obecnie buduje tutaj swoją czwartą fabrykę oraz centrum badawczo-rozwojowe. Pozostałe trzy zakłady znajdują się w Łucku, Dniepropietrowsku (Ukraina) oraz Witebsku (Białoruś). Firma jest w swojej branży liderem w Europie Środkowej i Wschodniej, a w ciągu ostatnich kilku lat otworzyła oddziały w Londynie, Berlinie, Paryżu, Amsterdamie oraz Dubaju. Modern-Expo dostarcza wyposażenie handlowe do największych światowych firm m.in.: Nestle S.A., Groupe Auchan, PepsiCo, Metro Group, British American Tobacco, Rewe Group, Carrefour, Mars, Gazprom, oraz McDonald’s, a na rynku polskim jej największym partnerem jest sieć sklepów Żabka.
Dla Modern-Expo połączenie z międzynarodowym koncernem Schweitzer to szansa na uzyskanie wiodącej pozycji i rozwoju sprzedaży na jednym z największych wyposażeniowych rynków w Europie, obejmującym Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Nowa spółka będzie odpowiedzialna za rozwój rynku, a także dystrybucję produktów Modern Expo na tych obszarach.
- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z nawiązania tej współpracy. Razem z firmą Schweitzer opracowaliśmy jasną strategię dla rynku niemieckojęzycznego i jesteśmy pewni, że osiągniemy sukces – mówi Bogdan Łukasik, Przewodniczący Rady Nadzorczej Modern Expo Group. Już teraz Modern-Expo jest wiodącym oferentem systemów wyposażenia sklepowego i rozwiązań kasowych, dostarczając swoje produkty do 60 krajów na całym świecie i odnotowując co roku wzrost sprzedaży o więcej niż 20%.
– Dysponujemy trzema nowoczesnymi fabrykami o łącznej powierzchni 112 000 m2. Zatrudniamy 2500 pracowników. Nasze duże moce produkcyjne w połączeniu z doskonałą znajomością rynku niemieckojęzycznego przez firmę Schweitzer dają nam możliwość zaproponowania unikalnych rozwiązań dla branży retail i realizacji nowatorskich projektów na dużą skalę, w szybkim czasie i w bardzo atrakcyjnych cenach – dodaje Bogdan Łukasik.
Według Bernharda Schweitzera, właściciela koncernu Schweitzer te spektakularne połączenie sił dwóch europejskich liderów przyniesie znaczące korzyści dla branży wyposażenia sklepów: - Strategiczne partnerstwo ze spółką Modern Expo umożliwi nam wystąpienie na rynku niemieckojęzycznym z szeroką ofertą jednego z największych europejskich producentów wyposażenia sklepów.
Prezesem tego nowego przedsiębiorstwa zostanie Claus Schmidt: – Jeśli dwa przedsiębiorstwa o światowym zasięgu, odnoszące sukcesy i prężnie rozwijające się podejmują decyzję, by wspólnie podbijać rynki, może to oznaczać wyłącznie sukces. Mamy ambitne cele, bardzo klarowną strategię i możemy zaoferować naszym klientom w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii konkretne i wymierne korzyści. EUROSHOP stanowi tu jedyną w swoim rodzaju scenę do zaprezentowania tych korzyści naszym obecnym i przyszłym klientom – podkreśla prezes nowej spółki.
Oficjalne zawarcie strategicznego partnerstwa dwóch firm odbędzie się w marcu br., na największych w Europie targach wyposażenia retail EUROSHOP w Düsseldorfie. Obydwa przedsiębiorstwa mogą pochwalić się imponującymi stoiskami reprezentacyjnymi, grupa Modern Expo w hali 14, stanowisko A72, z kolei grupa Schweitzer w hali 12, stanowisko C17.