Konkursy i loterie

Owocowa loteria – podsumowanie promocji konsumenckiej zorganizowanej przez markę Herbapol

Środa, 01 lutego 2017
Przedstawiamy opis promocji konsumenckiej Owocowa loteria prowadzonej od 1 października do 26 listopada 2016 r. dla marki Herbapol. Organizatorem loterii była Agencja Unique One z siedzibą w Warszawie. Działania z zakresu Public Relations i doradztwa komunikacyjnego prowadziła firma BrandLab. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy MediaCom.
Sytuacja wyjściowa

Herbapol to producent herbat ziołowych, owocowych, funkcjonalnych i zielonych, a także syropów owocowych i produktów dżemowych. Marka stanowi idealne połączenie tradycji z nowoczesnością i już od 68 lat cieszy się zaufaniem konsumentów, którzy doceniają ją za jakość oraz owocowy smak produktów. Celem akcji Owocowa loteria było wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki Herbapol oraz umocnienie jej pozycji jako producenta syropów owocowych, herbat i produktów dżemowych, a także pobudzenie sprzedaży każdej z tych kategorii.

Realizacja

Owocowa loteria to promocja konsumencka o charakterze loterii, w ramach której przygotowano dla uczestników ponad 1 300 nagród, w tym nagrodę główną – rodzinny samochód Toyota Auris Hybrid.

Przez 8 tygodni trwania akcji, konsumenci w codziennych losowaniach mieli szansę na wygraną. Pula nagród obejmowała telewizory marki Samsung, urządzenia wielofunkcyjne typu multicooker marki Philips, blendery marki Philips oraz bony zakupowe o wartości 30 zł do sklepu smacznaherbata.pl. Dodatkowo, wszystkie zgłoszenia konkursowe brały udział w losowaniu nagrody głównej ‒ rodzinnego samochodu Toyota Auris Hybrid w wersji kombi w pięknym, malinowym kolorze.

Aby wziąć udział w loterii, należało kupić syrop oraz drugi, dowolny produkt marki Herbapol (syrop, herbatę, powidła, konfiturę lub dżem owocowy), zachować paragon i zarejestrować go na dedykowanej stronie: www.owocowaloteria.pl. Produkty zgłaszane do loterii musiały zostać zakupione na jednym paragonie.

Akcji promocyjnej towarzyszyła kampania reklamowa w największych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, Polsat oraz TVN, Internecie, a także prasie branżowej.

18 stycznia br. nagroda główna w postaci samochodu Toyota Auris Kombi została wręczona laureatce, pani Katarzynie z miejscowości Chybie w województwie śląskim przez Ewę Chrzanowską, Brand Managera kategorii syropy. Zwyciężczyni na uroczystości pojawiła się z całą rodziną i nie kryła radości z otrzymanej nagrody. Oprócz samochodu czekał na nią zapas produktów Herbapol.

Efekty po realizacji

Owocowa loteria spotkała się z pozytywnym odbiorem i dużym zainteresowaniem konsumentów. Przyjęto 26 357 zgłoszeń konkursowych. Według danych firmy w czasie trwania promocji odnotowano zauważalny wzrost sprzedaży każdej kategorii produktów Herbapol biorących udział w loterii.



tagi: Herbapol , owocowa loteria , promocja konsumencka ,