Technologia

Nowe wdrożenia Masterpass w europejskich bankach i sieciach handlowych

Czwartek, 08 września 2016
Nowe wdrożenia i rosnąca liczba transakcji potwierdzają przełomowy rok dla Masterpass – usługi cyfrowych płatności Mastercard
Popularność cyfrowych form płatności w Europie nieustannie rośnie — w 2020 r. mają one stanowić już 38% transakcji. Mastercard podąża za tym trendem przechodząc coraz bardziej w obszar cyfrowy, co jest możliwe m.in. dzięki rozwojowi usługi płatniczej Masterpass. Firma ogłosiła właśnie kolejnych akceptantów i wydawców kart płatniczych z całej Europy, którzy udostępnili Masterpass swoim klientom. Na koniec czerwca 2016 r. usługa Masterpass była dostępna już dla 200 milionów konsumentów w 18 krajach Europy. Oznacza to niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z końcem pierwszego kwartału tego roku.

Już 40 dużych banków z 18 krajów Europy korzysta z usługi Masterpass, oferując cyfrowe płatności swoim klientom. Wśród nich znajdują się m.in. Raiffeisen Polbank (Polska), KBC Bank (Irlandia), Intesa Sanpaolo (Włochy), SEB, Nordea, Swedbank, ICA Banken i Resurs Bank (Szwecja) czy Viseca (Szwajcaria).

Według prognoz dotyczących europejskiego rynku, do 2020 r. wartość transakcji w handlu elektronicznym wzrośnie o 55%, a liczba smartfonów na świecie zwiększy się z 1,9 mld w 2013 r. do 5,6 mld w 2019 r. Usługa Masterpass stanowi obecnie jedyne rozwiązanie do wielokanałowej obsługi handlu elektronicznego z wykorzystaniem różnych urządzeń, dostępne pod marką banku-wydawcy. Dzięki dodaniu funkcji płatności cyfrowych opartych na usłudze Masterpass wydawcy kart mogą rozbudować i zróżnicować swoją ofertę. W szczególności mogą również zintegrować z Masterpass swoje autorskie usługi, np. wyświetlanie salda, powiadomienia o transakcjach czy opcje płacenia punktami, żeby wyróżnić swoją ofertę cyfrowych płatności na rynku. Duże instytucje finansowe z Azji, Europy i USA zobowiązały się do automatycznego zarejestrowania 80 milionów użytkowników w usłudze Masterpass do końca roku.

Ekspansja na kolejne rynki i nowa generacja Masterpass

Wizją Masterpass jest obsługa wszystkich form transakcji handlowych, aby zaspokoić jak najszerszy zakres potrzeb detalistów i ich klientów. Usługa jest obecnie dostępna w 33 krajach, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 36. Masterpass przechowuje wszystkie informacje o płatnościach, w tym dane kart płatniczych (zarówno Mastercard, jak i innych), informacje o wysyłce towaru oraz o preferencjach płatniczych, w jednym, bezpiecznym i wygodnym miejscu.

W lipcu firma Mastercard rozpoczęła nowy etap rozwoju rozwiązania Masterpass — udostępniła w pełni cyfrową usługę płatniczą dla konsumentów, wydawców i akceptantów, obejmującą wszystkie kanały sprzedaży i wykorzystującą najbardziej zaawansowane na rynku metody zabezpieczania płatności, m.in. tokenizację sieciową. Rozszerzona usługa Masterpass jest już dostępna w USA, zaś w Europie będzie sukcesywnie wdrażana w 2016 i 2017 r. W Europie Mastercard planuje wykorzystać technologię tokenizacji do zabezpieczenia ponad 225 milionów kart i urządzeń płatniczych w 18 krajach, co pozwoli skutecznie zwalczać nadużycia.

Punkty handlowe oferują konsumentom innowacyjne i bezpieczne zakupy dzięki  Masterpass

Masterpass jest obecnie dostępny u setek tysięcy sprzedawców online oraz w ich aplikacjach mobilnych. Klienci mogą również korzystać z usługi w ponad 6 milionach sklepów fizycznych akceptujących płatności zbliżeniowe w 77 krajach. Wśród nowych, europejskich sprzedawców, którzy wprowadzili Masterpass znajdują się m.in.: Media Markt i Saturn (Niemcy), Vodafone i 3Italia (Włochy), Boots, See Tickets i The Hut Group (Wlk. Brytania) czy Kinepolis i Tui Travel (Belgia). Marki te dołączyły do ponad 100 tys. sprzedawców oferujących usługę Masterpass w Europie, wśród których już od dłuższego czasu  znajdują się np. Alitalia, Trenitalia czy Czech Railways.

Usługa Masterpass udostępnia akceptantom wielowarstwowe mechanizmy zabezpieczeń, wykorzystujące takie technologie, jak szyfrowanie danych i tokenizacja kart, co pomaga to ograniczyć ryzyko nadużyć.



tagi: Masterpass , Mastercard , nowe wdrożenia , banki , sieci handlowe , płatności ,