Wiadomości

Beiersdorf odnotowuje dalsze wzrosty

Czwartek, 11 sierpnia 2016
Wzrost sprzedaży i zysków w pierwszym półroczu 2016 r.
  • Sprzedaż Grupy rośnie o 2,8%
  • Sprzedaż konsumencka wzrasta o 3,3%
  • Wzrost marży EBIT Grupy do 15,3%
  • Prognozy na 2016 r. potwierdzone 
  • Globalna sprzedaż NIVEA wzrosła o 4,2%

Beiersdorf utrzymał tendencję wzrostową w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. Sprzedaż Grupy w ujęciu organicznym wzrosła o 2,8%. Sprzedaż nominalna spadła o 1,3% z 3,402 mld euro do 3,358 mld euro z powodu negatywnego wpływu kursu wymiany walut. EBIT Grupy wzrósł z 508 mln euro do 513 mln euro. Marża EBIT zanotowała dalszy wzrost i osiągnęła 15,3%, w porównaniu z 14,9% w poprzednim roku. Wyniki te udało się osiągnąć pomimo niekorzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Beiersdorf zachowuje ostrożny optymizm w stosunku do całego roku i potwierdza swoje prognozy.

„Beiersdorf nadal kroczy po ścieżce rentownego wzrostu. Po raz kolejny udało się nam zwiększyć sprzedaż i zyski, zwiększając swój udział w rynku i opierając się trudnym warunkom rynkowym” – powiedział Stefan F. Heidenreich, Prezes Zarządu Beiersdorf AG. „Utrzymujące się na świecie tendencje ekonomiczne i polityczne zwiększyły ogólną niepewność konsumentów, jak również i presję konkurencyjną. Odnoszenie sukcesów w takich warunkach nie jest łatwe. Beiersdorf w dalszym ciągu koncentruje się na swoich głównych atutach: swoich markach, zdolności do innowacji i poszerzaniu swojej obecności na rynkach wschodzących. Ogólnie rzecz biorąc, patrzymy na cały rok z ostrożnym optymizmem”.

Wyniki sprzedaży Grupy

2.JPG

Sprzedaż Grupy w ujęciu organicznym w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. wzrosła o 2,8% w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,3% z 3,402 mld euro w poprzednim roku do 3,358 mld euro. Spadek ten należy przypisać negatywnemu wpływowi kursów walutowych.

 
Segment działalności konsumenckiej (Consumer Business Segment)

1.JPG

Segment działalności konsumenckiej odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,3% w pierwszych sześciu miesiącach roku. Sprzedaż nominalna spadła o 1,0% z 2,827 mld euro w poprzednim roku do 2,798 mld euro z powodu negatywnego wpływu kursu wymiany walut. EBIT w segmencie działalności konsumenckiej wzrósł do 424 milionów euro. Marża EBIT wzrosła z 14,5% w poprzednim roku do 15,1%.

Do tych pozytywnych wyników sprzedaży przyczyniły się wszystkie kluczowe marki. Sprzedaż NIVEA wzrosła o 4,2%, Eucerin o 1,0%, a La Prairie o 6,2%.

Europa

Sprzedaży w regionie Europy wzrosła o 2,4%. Na koniec pierwszych sześciu miesięcy roku sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 1,4%. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży odnotowano w Niemczech. W Europie Wschodniej Beiersdorf ponownie osiągnął silny wzrost w wysokości 6,9%, który napędzały dobre wyniki osiągane w Rosji.

Ameryka Płn. i Płd.

Sprzedaż w regionie Ameryki Północnej i Południowej wzrosła o 1,5%. W Ameryce Południowej wzrosła o 3,8%, napędzana głównie przez wyniki w Brazylii i Meksyku. Natomiast w Argentynie sprzedaż zanotowała spadek. Sprzedaż

w Ameryce Północnej spadła o 1,7% w stosunku do korzystnych wyników z poprzedniego roku.

Afryka/Azja/Australia

W pierwszej połowie 2016 r. sprzedaż spółki Beiersdorf wzrosła o 6,3% w regionie Afryki, Azji i Australii. Szczególnie dobre wyniki odnotowano w Japonii i Indiach, zaś w Chinach sprzedaż nieznacznie spadła względem ubiegłego roku.

Prognozy na 2016 r.

Beiersdorf spodziewa się, że segment działalności konsumenckiej osiągnie wyniki lepsze niż rynkowe i odnotuje wzrost sprzedaży rzędu 3–4%. Marża EBIT z działalności operacyjnej powinna nieznacznie przekroczyć wartość z poprzedniego roku.


Beiersdorf AG to wiodący producent innowacyjnych, wysokojakościowych kosmetyków do pielęgnacji skóry, z ponad 130-letnim doświadczeniem w tym obszarze rynku. Mająca swoją siedzibę w Hamburgu firma zatrudnia ponad 17 000 osób na całym świecie. W roku finansowym 2015 Beiersdorf wygenerował sprzedaż na poziomie 6,7 miliarda euro. NIVEA, marka numer 1 na świecie wśród produktów do pielęgnacji skóry*, to flagowa marka w portfolio firmy, które obejmuje ponadto takie marki, jak: Eucerin, La Prairie, Labello i Hansaplast/Elastoplast.




* Źródło: Euromonitor International Limited; NIVEA wg nazw marek o zasięgu światowym w kategoriach pielęgnacja ciała, pielęgnacja twarzy oraz pielęgnacja dłoni; zgodnie z wartością sprzedaży detalicznej, 2014 r.


tagi: Beiersdorf , wzrost , wyniki finansowe ,