GK Żywiec: Solidny wynik na starcie sezonu piwnego
Wtorek, 02 sierpnia 2016
W pierwszej połowie 2016 r. skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec, producenta m.in, Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, wyniósł 171 mln PLN w porównaniu z kwotą 113 mln w takim samym okresie 2015 roku. Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln złotych w porównaniu z kwotą 88 mln złotych w pierwszym półroczu 2015.
- W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec utrzymała pozytywną dynamikę kontynuując dobry trend z ubiegłego roku. Utrzymaliśmy naszą pozycję rynkową pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej konkurencji. Inwestycje w silne marki, szczególnie w segmencie premium i piw regionalnych, a także zmiany w modelu biznesowym wprowadzone w ostatnich latach, przynoszą dalsze rezultaty. Finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev na początku roku, jednorazowo pozytywnie wpłynęła na całościowy wynik. - Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Udany początek sezonu
W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo przede wszystkim dzięki korzystnym warunkom pogodowym. Jednak rynek kontynuuje spadek w ujęciu wartościowym.
Pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do poziomu 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z wynikiem 5,6 mln hektolitrów z analogicznego okresu roku ubiegłego.
Innowacje w zgodzie z trendami
Grupa Żywiec rozpoczęła tegoroczny sezon z kilkoma nowościami, które dobrze wpisują się w oczekiwania konsumentów. Żywiec Bezalkoholowe doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki i odpowiada na trend poszukiwania przez konsumentów piw bezalkoholowych (ten segment w ubiegłym roku wzrósł o 11%). Królewskie Niefiltrowane wzmacnia pozycję lidera marki Królewskie w Warszawie i przyciąga do marki nowych konsumentów. Firma zaoferowała także dwa nowe warianty piwa Leżajsk, które wpisują się w rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi.
Wprowadzony przed sezonem nowy wariant smakowy Warki Radler jabłko z gruszką został bardzo dobrze odebrany przez konsumentów i umacnia wiodącą pozycję Warki Radler w tym segmencie (Warka utrzymuje 50% rynku mimo coraz szerszej oferty konkurencji).
Najnowszy produkt w portfolio Grupy Żywiec Dziki Sad, który ma charakter piwa oraz smak cydru, to ciekawa propozycja dla konsumentów obu kategorii. W 2015 r. pod względem wielkości sprzedaży segment miksów piwnych odnotował wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2014. W tym segmencie najszybciej rosnącą kategorią są miksy o zawartości alkoholu powyżej 4%. Innowacje zapewniły już Grupie Żywiec pozycję lidera w kategorii 2% alkoholu. Dziki Sad (4,5% alkoholu) jest więc naturalnym krokiem w rozwoju portfolio i odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
Perspektywa na dalsze miesiące
Grupa Żywiec kontynuuje inwestycje w budowanie silnych marek i zapewnienie atrakcyjnej oferty marketingowej dla klientów i konsumentów. W nadchodzących miesiącach firma będzie się koncentrować na realizacji programów przygotowanych na sezon letni oraz zapewnieniu dostępności i budowaniu świadomości nowości produktowych.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.