Wiadomości

Maxima Grupė przejęła 12 sklepów niemieckiej sieci

Piątek, 29 lipca 2016
Maxima Bulgaria należąca do Maxima Grupė dokonała przejęcia 12 sklepów niemieckiej marki Penny Market w Bułgarii. W wyniku przejęcia liczba lokalizacji należących do Maxima Bulgaria wzrośnie z 48 do 60, tworząc 200 nowych miejsc pracy. Firma zainwestowała 7,6 milionów euro w przebudowę i dostosowanie kupionych obiektów, które zostaną wcielone do sieci T Market jeszcze w tym roku.
“Bułgarski rynek detaliczny wyróżnia się wysokim stopniem rywalizacji. Nawet międzynarodowym sieciom nie zawsze udaje się wytrzymać silną konkurencję, zwłaszcza ze strony T Market, intensywnie zyskującego na popularności w tym kraju. Klienci naszych sklepów doceniają koncept, który wypracowaliśmy – niskie ceny w połączeniu z niezmiennie dobrą jakością produktów, stały rozwój oferty, a także współpraca z lokalnymi dostawcami” – komentuje dyrektor generalny Maxima Grupė Alvydas Šustikas.

Niemiecka sieć Penny Market opuściła bułgarski rynek sprzedając trzy i dzierżawiąc dziewięć z dwunastu sklepów firmie Maxima Bulgaria. Forma przejęcia poszczególnych sklepów opierała się na strategii uwzględniającej ich lokalizację, atrakcyjność w kontekście nowych klientów oraz stopień dostosowania do założeń formatu T Market.

Po przeprowadzeniu operacji Maxima Bulgaria znacznie rozszerzy swoją obecność w całym kraju, co zapewni wzrost zdolności operacyjnych. Nowe sklepy z bułgarskim logo otworzą swoje drzwi nie tylko dla mieszkańców Sofii, ale również jedenastu nowych miast.

Bułgarska Komisja ds. Ochrony Konkurencji wydała już zgodę na przeprowadzenie transakcji zakupu. Otwarcie nowych sklepów jest planowane na wrzesień oraz październik 2016.

W odpowiedzi na potrzeby klientów Maxima Grupė rozwija sieć sklepów osiedlowych, które działają według zasady wprowadzania atrakcyjnych ofert cenowych, połączonych z najwyższą jakością produktów. Lokalizacja wybierana jest w taki sposób, aby zapewnić wygodny dostęp mieszkańcom z okolic. Na asortyment tego typu sklepów składa się aż 4,5 do 7 tysięcy rodzajów produktów, z których większość pochodzi od lokalnych producentów i dostawców.

Rok 2015 wyznaczył rocznicę 10-lecia działalności Maxima Bulgaria w tym kraju ze wzrostem rocznych obrotów o 10.4% do 72.4 milionów euro netto. Aktywności inwestycyjne, mające na celu intensywny rozwój biznesowej działalności w Bułgarii pochłonęły 2.3 miliony euro. Budżet został wykorzystany w szczególności na otwarcie czterech nowych lokalizacji oraz renowację części istniejących sklepów należących do sieci.

Maxima Grupė jest grupą holdingową powstałą w 2007 roku, która ma pod kontrolą firmy zajmujące się sprzedażą detaliczną w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Estonia, Polska oraz Bułgaria. Aktualnie w posiadaniu Grupy znajduje się 532 lokalizacji pod nazwami Maxima X, Maxima XX, Maxima XXX, Aldik oraz sklepy z logo T Market: 233 na Litwie, 149 na Łotwie, 74 w Estonii, 48 w Bułgarii oraz 28 w Polsce. Grupa i jej podmioty zatrudniają ponad 31 tysięcy pracowników.



tagi: Maxima Grupė , Maxima Bulgaria , Maxima Grupė , Penny Market ,