Organic Farma Zdrowia, notowany na rynku NewConnect dystrybutor produktów ekologicznych, rozpoczęła sprzedaż swojego konceptu na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki pod szyldem firmy, ale do niej nienależące pojawią się na rynku w najbliższych miesiącach. Spółka nadal jednak będzie uruchamiać sklepy własne. Na początku lipca br. większość udziałów przedsiębiorstwa kupił włoski EcorNaturaSi.
– Podpisaliśmy kilka umów franczyzowych, w związku z czym w najbliższych miesiącach pojawią się pierwsze sklepy pod marką Organic Farma Zdrowia, które nie będą przez nas zarządzane – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sławomir Chłoń, prezes zarządu w spółce Organic Farma Zdrowia (OFZ). – Cały czas myślimy o otwieraniu nowych punktów dystrybucji, pracujemy nad tym, szukamy modeli, lokalizacji. Będziemy kontynuować zarówno otwarcia sklepów własnych, jak i franczyzowych.
Notowana na rynku NewConnect OFZ to sieć 37 stacjonarnych delikatesów i sklepów online. Firma ma udziały w spółkach Green Way oraz BioPlanet i jest właścicielem hurtowni produktów ekologicznych Eko-Wital. Sprzedaż Grupy Kapitałowej w 2015 roku wyniosła 80,81 mln zł. Sklepy pod marką OFZ w ubiegłym roku odwiedziło 1,3 mln klientów. Zdaniem Sławomir Chłonia w br. będzie ich 1,5 mln.
– Nasze wyniki były imponujące – ocenia Sławomir Chłoń. – Chcemy w najbliższych latach utrzymać takie tempo rozwoju. Wierzymy, że potencjał polskiego rynku jest ogromny i tak naprawdę wszystko dopiero przed nami.
Na początku lipca br. inwestorem strategicznym w spółce został włoski koncern EcorNaturaSi, jeden z największych dystrybutorów ekożywności oraz produktów biodynamicznych w Europie. Za 63,4 proc. akcji OFZ Włosi zapłacili 39,07 mln zł.
– Jesteśmy liderem branży dystrybucji produktów ekologicznych – zauważa Sławomir Chłoń. – Mam na myśli dwa kanały: jeden hurtowy, który realizujemy przez naszą spółkę zależną Eko-Wital, drugim sprzedażowy, realizowany przez największą w Polsce sieć detaliczną, której oferta jest bardzo bogata i nieustannie zwiększana zgodnie z oczekiwaniami klientów. Już wiele lat temu strategicznie postawiliśmy na ofertę świeżych produktów.
W swoim asortymencie przedsiębiorstwo ma prawie cztery tysiące produktów potrzebnych w gospodarstwie domowym, m.in. pieczywo, nabiał, wędliny, mięso, warzywa, owoce, przetwory, produkty mączne, napoje, soki, alkohole, kosmetyki, środki czyszczące i higieniczne.
– Nie jest sztuką handlować produktami suchymi, natomiast dostarczać codziennie świeże artykuły, szczególnie ekologiczne, które nie są konserwowane sztucznie, w związku z czym ich trwałość, świeżość i smak są fenomenalne, ale trwałość już znacznie niższa – przekonuje Sławomir Chłoń. – Logistyka związana z dostarczaniem świeżych produktów jest niezwykle skomplikowana. Ale udało nam się wypracować model, dzięki któremu nasi klienci mogą codziennie kupić w naszych sklepach świeże produkty ekologiczne. To nasz główny wyróżnik na rynku.
źródło: newseria.pl