Natura otrzymała wyróżnienie za najlepszą obsługę klienta w Polsce w kategorii Drogeria, wśród 152 sklepów handlu detalicznego. Sieć została doceniona za profesjonalizm, uprzejmość, zaangażowanie oraz pozytywne usposobienie sprzedawców. Index Daymaker to ranking tworzony na podstawie analizy jakości obsługi klienta w 19 branżach w Polsce.
Metodologia badania - Mystery Shopping - opiera się na ocenie wizyt przeprowadzonych w ciągu całego roku przez Tajemniczych Klientów. Na specjalnych formularzach przyznawali oni oceny w kilkunastu obszarach obsługi klienta, z których najważniejsze to: Kasa, Sprzedaż, Otoczenie, Zbadanie Potrzeb, Pierwsze Wrażenie, Wiedza o Produkcie. Celem badania było wyodrębnienie najważniejszych elementów, jakie wpływają na decyzje zakupowe podczas wizyty w sklepach.
Natura została wyróżniona w kategorii Drogerie, w której rywalizowała z pięcioma innymi sieciami. Na sukces wpłynęła wysoka jakość personelu, który dostarcza swoim klientom pozytywnych przeżyć związanych z robieniem zakupów. Pracownicy wykazali się starannością w zakresie m.in. powitania klienta i nawiązania z nim rozmowy. Badani docenili także oferowanie dodatkowych produktów i udzielanie rekomendacji. Szczególne znaczenie zyskała interakcja pomiędzy sprzedawcą a kupującym, dzięki której klient odczuwa satysfakcję z zakupów i przywiązuje się do marki.
„Wyróżnienie w rankingu Daymakerindex to dla nas duża radość i jednocześnie motywacja do dalszej ciężkiej pracy. Indeks dostarcza nam cennych danych na temat sposobu, w jaki klienci chcą być traktowani po przekroczeniu progu drogerii. Im większa integracja i bliższa relacja pomiędzy sprzedawcą a klientem, tym proces sprzedaży jest skuteczniejszy. Zwracamy szczególną uwagę na szkolenia i podnoszenie kwalifikacji naszych pracowników i cieszymy się, że ranking potwierdził słuszność przyjętej strategii” – mówi Łukasz Blak, Dyrektor Operacyjny marki Natura.
Wysoka pozycja Natury cieszy tym bardziej, że ranking uwydatnił słabości samego sektora drogeryjnego. W porównaniu do pozostałych osiemnastu branż, indeks Daymaker w drogeriach wyniósł 57%, co jest wynikiem o 8,9% niższym w porównaniu z ubiegłorocznym. Najlepszymi branżami okazały się salony optyczne, sklepy z biżuterią i sprzętem RTV-AGD, z wynikami na poziomie powyżej 80%. Pokazuje to tym samym, że kluczem do sukcesu jest bardziej zindywidualizowana obsługa klienta i profesjonalna pomoc podczas całego procesu zakupowego.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.