Kategorie produktów

Innowacyjne rozwiązania proekologiczne Tetra Pak®

Środa, 11 maja 2016 HURT & DETAL Nr 05/123. Maj 2016
Jeden z wiodących światowych dostawców rozwiązań opakowaniowych dla przemysłu spożywczego Tetra Pak zapowiedział właśnie wprowadzenie na rynek nowej wersji opakowania Tetra Top® wykonanego w ponad 80% z surowców roślinnych. Ta wyjątkowa kartonowa butelka to kontynuacja proekologicznych innowacji Tetra Pak
Dobre opakowanie z założenia ma chronić zawartość przed utratą wartości odżywczych i smaku, ma być wygodne w transporcie i magazynowaniu, ma wyróżniać się na półce sklepowej i atrakcyjnie prezentować nie tylko markę produktu, ale też inne ważne dla konsumentów informacje.

W ostatnich latach znaczenia nabrał aspekt ekologiczny opakowań. Przemysł opakowaniowy skupia się na rozwiązaniach o ograniczonym wpływie na środowisko naturalne.

Odpowiedzialne korzystanie z surowców u zarania życia opakowania

Odpowiedzialność ekologiczna zaczyna się już na etapie wyboru surowców. Tetra Pak dąży do zwiększenia wykorzystania surowców odnawialnych, pochodzących z odpowiedzialnie zarządzanych upraw. Zastosowanie surowców z odnawialnych źródeł wyróżnia produkty firmy Tetra Pak na rynku.

Około 75% opakowania Tetra Pak stanowi papier, czyli surowiec pozyskiwany z odnawialnego źródła, jakim jest drewno. Tetra Pak jako pierwszy w sektorze opakowań kartonowych na napoje wprowadził zakrętki z polietylenu uzyskanego z trzciny cukrowej. Na polskim rynku są one stosowane w kartonach z mlekiem pasteryzowanym „Hula Krasula”.

W 2014 r. Tetra Pak wprowadził na rynek opakowanie Tetra Rex® w 100% z surowców odnawialnych (trzciny cukrowej i celulozy). Wprowadzona właśnie na rynek kartonowa butelka Tetra Top ma górną część i zakrętkę z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) uzyskanego z trzciny cukrowej, natomiast korpus opakowania posiada certyfikat FSC®, potwierdzający, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Opakowania życie po życiu

Z przeprowadzonego na zlecenie Tetra Pak globalnego badania preferencji konsumenckich wynika, że konsumenci wolą kupować produkty w opakowaniach nadających się do recyklingu, a aż 85% respondentów deklaruje, że często segreguje odpady.

Poszczególne warstwy opakowania aseptycznego – papier, polimery i aluminium – mogą być poddane recyklingowi i przetworzone w nowe produkty. Dzięki recyklingowi mniej odpadów trafia na wysypiska i mniej surowców pochodzi ze źródeł pierwotnych. Obecnie ponad 150 firm w 45 krajach zajmuje się recyklingiem kartonów po napojach.

W Polsce papier ze zużytych kartonów odzyskiwany jest w papierniach Mondi Świecie S.A., TOP S.A., Fabryka Papieru i  lektury „Beskidy" S.A. Natomiast firma PMP Recykl z polimerów i aluminium produkuje meble i płyty TErO.


tagi: Tetra Pak , opakowania , rynek spożywczy ,