Kobiety uwielbiają zakupy – zwłaszcza te dla siebie. W sklepie spożywczym przy okazji codziennych sprawunków mogą znaleźć artykuły higieniczne, kosmetyki czy nawet farby do włosów. A oferowane przez producentów innowacyjne produkty kuszą coraz lepszym działaniem.
Kobiety w kategorii artykułów higienicznych w sklepach osiedlowych najczęściej poszukują podpasek, wkładek i tamponów, jak również maszynek jednorazowych. Instytut Millward Brown zapytał kobiety o produkty z tego segmentu. Według badań TGI wykonanych w 2015 roku (styczeń – grudzień) maszynek do golenia używa 49,92% respondentek, podpasek – 59,32%, tamponów – 26,17% badanych kobiet oraz wkładek higienicznych – 56,46%.
Przyglądając się bliżej opisywanym kategoriom, instytut Millward Brown zapytał kobiety o częstotliwość ich używania. Maszynki do golenia dla kobiet są zwykle używane raz w tygodniu, tą odpowiedź wybrało 37,28% respondentek. Częściej niż raz w tygodniu maszynek używa 30,49% , 2-3 razy w miesiącu 22,01%, raz w miesiącu lub rzadziej 10,23%. Największe przywiązanie klientki mają do marek: Gillette for Women, Bic oraz Wilkinson. Kolejną badaną kategorią są podpaski, najczęściej używane to: Bella, użycie tej marki zadeklarowało 40,05% kobiet. Kolejne to Naturella, Always oraz Libresse. Natomiast najczęściej wybierane marki wkładek higienicznych to: Bella Panty, Discreet, Naturella, Carefree, Alldays oraz Libresse. Bella, Naturella, o.b. oraz Tampax to najczęściej wybierane marki tamponów.
Kategorie dla pań
Półka dla kobiet w sklepie w Białymstoku jest bardzo dobrze wyposażona w różnego rodzaju asortyment. Poczynając od artykułów higienicznych, poprzez kosmetyki na farbach do włosów kończąc. Z produktów higienicznych są dostępne podpaski, wkładki i tampony. Jak informuje kierowniczka sklepu kobiety bardzo często sięgają po artykuły z tego działu. „Jest to podstawa z artykułów higienicznych. Bella oraz Naturella to marki najczęściej wybierane przez nasze klientki. Sięgając po tampony wybierają markę o.b. i Bella” – opowiada Halina Lipska, kierowniczka sklepu.
Kobiety w „Markecie spożywczym” często sięgają również po żele do higieny intymnej. Najczęściej wybierają markę Biały Jeleń. Jak przyznaje kierowniczka sklepu bardzo często kupowane są zmywacze do paznokci. „Farby do włosów również dobrze się sprzedają, a najczęściej klientki sięgają po markę Joanna. Oprócz tego mamy lakiery do włosów i tutaj najczęstszy wybór to marka Taft bądź Profesjonalny z najniższej półki cenowej” – mówi pani Halina. W sklepie są również dostępne balsamy do ciała natomiast po tę kategorię klientki sięgają raz na jakiś czas. Wśród antyperspirantów dominują marki Rexona oraz Fa.
„Z szamponów klientki sięgają raczej po szampony ziołowe, które są najtańsze na półce. Panie chwalą również markę Naturia oraz Timotei, a wśród odżywek do włosów liderem jest Marion” – mówi pani Lipska. Mimo, że w okolicy jest Biedronka i Lidl to dużo klientów odwiedza „Market spożywczy”. Jak sądzi kierowniczka sklepu plusem jest to, że klient w takich dyskontach jest anonimowy. „Natomiast u nas może porozmawiać, doradzić się i chętniej przychodzi” – dodaje z uśmiechem pani Halina.
Artkuły higieniczne takie jak podpaski, wkładki, tampony czy nawet chusteczki i waciki są kategorią szybko rotującą w sklepie. Warto zadbać o odpowiednie ułożenie tych produktów oraz o dostępność marek najczęściej wybieranych.
Monika Kociubińska