Kategorie produktów

Rozmowa z Dyrektorem Marketingu Pamapol S.A.

Wtorek, 15 marca 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 03/121. Marzec 2016
O walorach nowej linii pasztetów drobiowych opowiada Robert Szataniak, Dyrektor Marketingu Pamapol S.A.
Polacy poszukują w sklepach produktów „zdrowych”, bez zbędnych dodatków. Co na to rynek?

Od dłuższego czasu na półkach sklepowych i w trendach zakupowych można zaobserwować pewne prawidłowości. Z jednej strony konsumenci poszukują produktów łatwych do użycia, z drugiej – coraz częściej zwracają uwagę na skład i walory zdrowotne kupowanej żywności. Na rynku jest coraz więcej produktów mających składniki prozdrowotne typu błonnik, kwasy omega itp., a jednak producenci nie specjalnie inwestują w tę kategorię, zarówno pod względem składu, jak i opakowania. To, co w najbliższym czasie będzie charakteryzowało zachowania konsumentów, to nasilający się trend poszukiwania dobrych jakościowo produktów, ale w rozsądnej cenie czyli smart shoppingu.

Jak ocenia Pan kierunek rozwoju rynku pasztetów?

Na dzień dzisiejszy kategoria pasztetów jest dość monotonna. Przeważają w niej klasyczne pasztety wieprzowe lub wieprzowo-drobiowe. To co z pewnością ulegnie zmianie to dywersyfikacja w kierunku produktów „specjalistycznych” spełniających coraz bardziej wyszukane potrzeby konsumentów związanych z miejscem, czasem oraz okazją konsumpcji produktów. Widać to po rodzajach stosowanego surowca mięsnego, opakowaniach oraz ilości produktów smakowych (pasztety grzybowe, pomidorowe i inne). W przypadku nowych pasztetów Pamapol najważniejszą kwestią jest skład samego produktu. Do jego produkcji użyto wyłącznie mięsa drobiowego, rezygnując całkowicie z tzw. MOM-u (mięsa oddzielanego mechanicznie). Aby konsument nie miał w tej kwestii żadnych wątpliwości, powyższy fakt jest wyraźnie komunikowany na opakowaniu. Na opakowaniu podkreślamy również, że pasztety nie zawierają konserwantów, glutaminianu sodu oraz E-składników.

Jak w te trendy wpisują się nowe pasztety Pamapol? Na jakie okazje są dedykowane?

Pamapol bardzo uważnie przygląda się potrzebom konsumentów i efektem tej troski o klienta jest pojawienie się na rynku linii pasztetów drobiowych. Do tej pory specjalizowaliśmy się w dużych, rodzinnych pojemnościach skierowanych do mniej zamożnego konsumenta. Nowa linia trzech pasztetów jest wyzwaniem rzuconym dotychczasowym liderom półki z małymi opakowaniami. Puszka 90 g to idealna propozycja dla osób aktywnych, pracujących, szukających ciekawych i praktycznych rozwiązań. Dzięki dodatkowemu zamknięciu i niewielkim rozmiarom doskonale nadaje się do biura na drugie śniadanie, na weekendową wycieczkę czy na kolację do domu.

Proszę opowiedzieć więcej o innowacyjnym opakowaniu oraz gramaturach.

Nową linię marki Pamapol wyróżnia nie tylko jakość i doskonały drobiowy smak. Wiemy, że nie każdy zjada pasztet na raz, mimo że nowa linia jest pakowana w puszki 90 g. Dlatego do opakowania dodana została funkcjonalna plastikowa nakładka pozwalająca na łatwe przechowanie otwartego produktu bez utraty jego walorów smakowych oraz ułatwiająca skonsumowanie go „na raty”. Każdy pasztet z wariantu smakowego może pochwalić się atrakcyjną grafiką opakowania, a także odrębnym kolorem wieczka. Dzięki takiemu zabiegowi wyszliśmy naprzeciw przyzwyczajeniom klientów, którzy w przyszłości z łatwością będą w stanie tylko „po kolorze” wypatrzeć ulubiony wariant smakowy na półce.

Jakie wsparcie promocyjne zyskają nowe produkty?

Detaliści mogą liczyć na szereg działań i materiałów wspierających sprzedaż. Znajdą się wśród nich zarówno standy ekspozycyjne, jak też inne materiały POS poprawiające widoczność oraz zwiększające rotację produktów w sklepie. Wprowadzeniu nowej linii towarzyszyć będzie także silne wsparcie reklamowe. Nowa linia pasztetów już reklamowana jest w prasie branżowej oraz magazynach kulinarnych. W niedługim czasie ruszy również silna kampania w telewizji i internecie. Nie zapominamy też o degustacjach w sklepach i samplingu na ulicach w największych miastach w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Dawiec


tagi: Robert Szataniak , Pamapol S.A. ,