MLEKOVITA, posiadając szerokie możliwości eksportowe, dynamicznie się rozwija i aktualnie posiada uprawnienia eksportowe do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE). Dzięki temu MLEKOVITA od lat jest niezmiennie największym polskim eksporterem produktów mleczarskich, a smak jej wyśmienitych, najwyższej jakości produktów podbija serca i podniebienia światowych konsumentów od 1989 roku.
W 2015 roku MLEKOVITA wyeksportowała ponad 30% swojej produkcji na rynki całego świata. Z uwagi na szerokie zainteresowanie rynków zewnętrznych MLEKOVITA sukcesywnie pracuje nad pozyskiwaniem nowych rynków zbytu, do których w ostatnim czasie dołączył ciekawy kierunek: Indonezja. Eksport do tego kraju możliwy jest dzięki pozytywnemu wynikowi audytu. To szczególny sukces, ponieważ ogłaszając decyzję o otwarciu rynku dla polskich produktów mlecznych, ambasador Indonezji w Polsce Peter F. Gontha podkreślał, że była to pierwsza zakończona powodzeniem tego typu kontrola w państwie europejskim. Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ambasador zwrócił uwagę, że kraje ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej, którego członkami jest kilkanaście państw) to rynek ponad 600 mln konsumentów. Świadczy to o szerokich możliwościach eksportowych i ogromnym potencjale tamtejszego rynku.
Wielki potencjał ma też rynek rosyjski, jednakże ze względu na embargo eksport produktów do Federacji Rosyjskiej został wstrzymany. Budowany w Rosji przez lata przez MLEKOVITĘ kapitał zaufania do polskich produktów został przerwany w 2014 r. Boleśnie odczuli to szczególnie konsumenci, którzy czekają na szybki powrót produktów MLEKOVITY na półki sklepowe, co wielokrotnie sygnalizowali, np. w korespondencji e-mailowej. Tym bardziej że MLEKOVITA wciąż posiada odpowiednią ku temu infrastrukturę: MLEKOVITA jest współwłaścicielem spółki „TD MLEKOVITA” zarejestrowanej w Kaliningradzie i zajmującej się sprzedażą hurtową i detaliczną oraz produkcją sera Mozzarella, który wytwarzała z dostarczonych przez SM MLEKOVITA półproduktów. Ponadto „TD MLEKOVITA” posiada sieć sprzedaży detalicznej – stan na dzień nałożenia embarga to 10 sklepów w Kaliningradzie i 2 w Moskwie – obecnie punkty te oraz ich klienci czekają na powrót MLEKOVITY i wznowienie sprzedaży. Na terenie Rosji MLEKOVITA była pracodawcą dla ponad 150 osób. W związku z tym MLEKOVITA uważnie obserwuje sytuację i przywiązuje bardzo dużą wagę do powrotu do współpracy na polu produkcji i sprzedaży wyrobów nabiałowych, ale przede wszystkim ogromnie ceni sobie relacje biznesowe, które pragnie dalej skutecznie rozwijać.
Jak podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński, MLEKOVITA pokonała bariery eksportowe dzięki najwyższej jakości produktów, które cieszą się ogromnym, rosnącym uznaniem za granicą. – Cenione są również za bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym oraz unikatowe wartości odżywcze, dlatego eksportowane są pod brandem MLEKOVITY. Pomimo rosnącego w tempie ok. 15% produkcyjnego potencjału rozwojowego potrzebne są jednak działania, które otworzą MLEKOVICIE nowe rynki. Tym bardziej, że eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez MLEKOVITĘ promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków – zwraca uwagę Dariusz Sapiński.
MLEKOVITA od lat utrzymuje pozycję lidera eksportowego. Jest Liderem Polskiego Exportu, Wybitnym Polskim Eksporterem, Misterem Eksportu, otrzymała również Medale Europejskie, nagrodę Orzeł Eksportu dla Najlepszego Eksportera Roku; co roku podczas targów MLEKO-EXPO (w 2015 odbyła się ich XXIV edycja) MLEKOVITA zajmuje 1. miejsce w rankingu Największych Spółdzielczych Eksporterów Produktów Mleczarskich oraz otrzymuje Nagrodę Specjalną Związku Pracodawców i Importerów Produktów Mleczarskich za wyniki w eksporcie; w konkursie zorganizowanym przez Business Centre Club MLEKOVITA otrzymała w ostatnich latach tytuły Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategoriach: Eksporter, Marka Europejska Marka, Kreator Rozwiązań XXI wieku. Ponadto wyróżnienia za zasługi dla eksportu odbiera Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński, w ostatnim roku m.in. został uznany Osobowością Eksportu w konkursie Orzeł Eksportu oraz uhonorowany Medalem Honorowym „Zasłużony dla eksportu” podczas XII Kongresu Eksporterów Polskich.
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.