Kategorie produktów

Trzy pytania do...

Poniedziałek, 15 lutego 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 02/120. Luty 2016
3 pytania do Piotra Dyttusa, Dyrektora sprzedaży Pinguin Foods Polska (rynek polski) kieruje Monika Dawiec.
Rynek mrożonek w Polsce – jaka jest recepta na sukces?

Sprawna dystrybucja, jakość, innowacyjność, kreatywność i dostosowanie oferty do potrzeb konsumenta. Warzywa mono i tradycyjne mieszanki wciąż cieszą się popularnością, ale to dania gotowe złożone nie tylko z warzyw, ale też przypraw, zbóż i dodatków białkowych będą rozwijały się w najbliższym czasie najbardziej dynamicznie. Takie produkty dają też nieograniczone pole do popisu działom R&D producentów. Jako producent znany klientom z wysokiej jakości i innowacyjności, używamy naturalnych składników od sprawdzonych dostawców. Na ich bazie – wykorzystując znajomość preferencji kulinarnych konsumentów i własną wyobraźnię – opracowujemy receptury produktów dopasowanych do dynamicznie zmieniającego się rynku. Naturalnie, wszystko to przy zachowaniu rentowności biznesu.

Jaka jest świadomość konsumentów w tej kategorii?

Polacy przekonują się coraz bardziej do mrożonek, doceniając ich wygodę i smak przypominający tradycyjne dania domowe ale również wysublimowane smaki kuchni światowej. Sięgają po nie w naturalny sposób ponieważ są coraz bardziej zabiegani. Nabierają też przekonania, że jest to zdrowy i pełnowartościowy posiłek. Czytają coraz chętniej etykiety a na naszych opakowaniach trudno doszukać się niezbyt oczekiwanych składników.

Jakie mrożonki warto mieć w asortymencie małego sklepu spożywczego?

Polacy niezmiennie od lat lubią robić zakupy blisko domu, a produkty mrożone są wrażliwe na długie podróże i zmiany temperatury. Stąd też wygodniej jest kupować je np. w sklepach osiedlowych. Takie punkty oczywiście mają do zagospodarowania mniejszą przestrzeń w zamrażarkach, jednak oferta musi być zróżnicowana. Należy zwrócić większą uwagę na dania gotowe, których obecnie konsumenci poszukują przez cały rok z racji zmieniającego się trybu życia. Kategoria dań gotowych, warzyw na patelnię czy zup z dodatkami takimi jak sery, mięso, makarony będzie naszym zdaniem rosła najszybciej i warto jej poświęcić dużo uwagi przy kompletowaniu oferty. Marka d’aucy właśnie wprowadziła Zupę krem z brokułów z kremowym serkiem oraz Zupę krem z pomidorów z mozzarellą i bazylią – kompletne i gotowe do podania po podgrzaniu – jest to dopiero początek nowej linii dań gotowych, którą planujemy poszerzać w najbliższym czasie. Wprowadzając nową linię proponujemy szereg form bezpośredniego wsparcia dla naszych odbiorców w handlu tradycyjnym.


tagi: Pinguin Foods Polska , Piotr Dyttus ,