Z rynku FMCG

Firma Mars, Incorporated eliminuje sztuczne barwniki z portfolio artykułów spożywczych

Poniedziałek, 08 lutego 2016
Pięcioletni plan obejmie wyroby czekoladowe, gumy, słodycze, artykuły spożywcze i napoje.
Firma Mars, Incorporated zobowiązała się dziś do usunięcia wszelkich sztucznych barwników z artykułów spożywczych w ramach dążenia do sprostania zmieniającym się preferencjom konsumentów.

Wiele artykułów oferowanych przez firmę już nie zawiera sztucznych barwników, lecz najnowszy plan obejmie całe portfolio artykułów spożywczych. Firma Mars podejmuje się zobowiązania o znaczącym zakresie, ponieważ zmianami zostaną objęte artykuły z szerokiej gamy wyrobów czekoladowych, gum, słodyczy, artykułów spożywczych i napojów. Plan zostanie wprowadzony stopniowo na przestrzeni kolejnych pięciu lat.

Mimo, że szkodliwy wpływ sztucznych barwników na zdrowie czy bezpieczeństwo ludzkie nie został potwierdzony naukowo, konsumenci na całym świecie wywierają naciski na producentów w kierunku wykorzystania w wyrobach bardziej naturalnych odpowiedników. Mając to na uwadze, firma Mars podejmie ścisłą współpracę z dostawcami w celu zidentyfikowania alternatywnych rozwiązań, które nie tylko spełnią restrykcyjne wymagania jakościowe i bezpieczeństwa, ale także pozwolą podtrzymać tradycję żywych i nasyconych kolorów, z którymi konsumenci kojarzą flagowe marki firmy.

"Nasza działalność polega na zapewnianiu satysfakcji i zadowolenia tym, którzy kochają nasze produkty - skomentował Grant F. Reid, prezes i główny dyrektor wykonawczy firmy Mars, Incorporated. - Wyeliminowanie wszystkich sztucznych barwników z naszego portfolio artykułów spożywczych jest dużym wyzwaniem, którego realizacja pochłonie sporo czasu i pracy. Nasi klienci tu rządzą, a my nadstawiamy ucha. Jeżeli uważają, że właśnie to jest dla nich dobre, to takie zmiany wprowadzi Mars" - dodał prezes.

Dziś firma Mars wykorzystuje szereg naturalnych i sztucznych barwników w globalnym portfolio produktów. Regionalne oferty mogą opierać się na nieznacznie różniących się recepturach zależnie od preferencji konsumentów, dostępności składników i miejscowych przepisów. Niezależnie od tego wszystkie składniki wykorzystywane przez firmę są bezpieczne i powstają zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami wewnętrznymi firmy Mars co do jakości i bezpieczeństwa, a także są zgodne z przepisami narzuconymi przez urzędy regulacji sektorów spożywczych na całym świecie, włączywszy amerykański urząd kontroli artykułów spożywczych i leków FDA oraz Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności.

Usunięcie wszelkich sztucznych barwników z portfolio artykułów spożywczych obejmującego ponad 50 marek stanowi złożone wyzwanie. Strategia firmy Mars zakłada nawiązanie współpracy z dostawcami w celu identyfikacji nowych składników i receptur spełniających rygorystyczne standardy jakości i bezpieczeństwa, zapewnienie zgodności z wszystkimi wymaganiami prawnymi i regulacyjnymi oraz stworzenie łatwo dostępnych sposobów na gromadzenie opinii i komentarzy konsumentów w trakcie całego procesu zmian. Zgodnie z szacunkami firmy proces rozpowszechnienia nowych barwników, przy zachowaniu jakości i bezpieczeństwa, pozyskaniu odpowiednich zezwoleń oraz wprowadzenia rozwiązań w całym portfolio artykułów spożywczych zajmie około pięciu lat.

O Mars, Incorporated

Firma Mars, Incorporated jest prywatną firmą rodzinną cieszącą się ponad stuletnią historią. Do firmy należy szereg najczęściej wybieranych marek, włączywszy M&M'S®, PEDIGREE®, DOUBLEMINT® i UNCLE BEN'S®. Siedziba firmy znajduje się w McLean w stanie Virginia. Firma generuje ponad 33 miliardy dolarów w sprzedaży w sześciu segmentach działalności: produkty zwierzęce, czekolada, Wrigley, artykuły spożywcze, napoje i Symbioscience. Ponad 80 000 pracowników w 73 krajach łączy pięć zasad nadrzędnych firmy: jakość, wydajność, odpowiedzialność, wzajemność i wolność. Każdego dnia firma dąży do tworzenia relacji z interesariuszami przynoszącymi rozwój, co jest powodem do dumy wszystkich pracowników.

Więcej informacji na temat firmy Mars, Incorporated można znaleźć na stronie: www.mars.com. Firma obecna jest także w serwisach Facebook, Twitter, LinkedIn i YouTube. 



źródło: Centrum Prasowe PAP






tagi: Mars , Incorporated , sztuczne barwniki , artykuły spożywcze , napoje , słodycze ,