Wywiady

Logo Hochland zmienia się!

Środa, 16 grudnia 2015 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 12/118. Grudzień 2015
Hochland należy do największych producentów i firm uszlachetniających sery w Europie. Nazwa firmy jest synonimem i gwarantem jakości oraz stałych udoskonaleń i innowacji. Teraz przyszedł czas na nową odsłonę logo. Na ten temat Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska rozmawia z Moniką Kociubińską.
v1.jpg

Skąd pomysł na zmianę?


Historia logo Hochland jest odzwierciedleniem rozwoju spółki założonej w roku 1927, z małej firmy rodzinnej z siedzibą w Allgäu do odnoszącej międzynarodowe sukcesy marki. Pierwszy symbol produktu Hochland pochodzi z roku 1930. Logo Hochland zarejestrowano jako znak handlowy w roku 1958, a proces jego rozwoju składał się z kilku etapów. Logotyp „Hochland” w czerwonej oprawie wykorzystywany od początku lat 70-tych, został w roku 1992 uzupełniony krajobrazem, znanym do dzisiaj.

W połowie  lat 90-tych Hochland był jedną z pierwszych spółek z branży spożywczej, które zauważyły możliwości związane z otwarciem rynków w Europie Centralnej i Wschodniej.

Zgadza się, spółka Hochland wcześnie zaangażowała się w działalność w wybranych krajach tego regionu, najpierw poprzez eksport, następnie poprzez tworzenie własnych zakładów produkcyjnych i rozwijanie marki Hochland w tych krajach. Jednocześnie firma wdrożyła spójną strategię marki wraz z wyróżniającymi się markowymi produktami. W roku 2002 logo Hochland zostało zmodyfikowane pierwszy raz: forma stała się bardziej kompaktowa, kolory bardziej intensywne, a logotyp został powiększony względem reszty obrazu. Dzisiaj Hochland to szeroki i stabilnie rosnący portfel wysokiej jakości produktów w różnych kategoriach serowych.

Jaki jest cel prowadzonych działań?

Celem zmiany i odświeżenia logo jest uzyskanie międzynarodowej harmonii wyglądu produktów Hochland i wzmocnienie ich pozycji na jeszcze bardziej konkurencyjnym rynku. Nowy symbol charakteryzuje uproszczona struktura, z wyraźnymi liniami wspierającymi kreatywną integrację logo marki. Charakterystyczny krajobraz jest teraz jeszcze bardziej widoczny. Ponadto, nazwa Hochland w czerwonej oprawie wyraźnie wyróżnia się dzięki zmienionym proporcjom, zachowując ten sam ogólny rozmiar logo. Zapewnia to lepszą czytelność, przyciąga wzrok i uwagę.

Jak nową odsłonę logo Hochland odbiera rynek?

Sztuką jest tak modernizować znane logo, by konsumenci mieli wrażenie trwałości i stabilności marki. Dokładnie to samo zrobiliśmy z naszym, które otrzymało nowy wizerunek, jednak wciąż na pierwszy rzut oka widać, że to znajoma marka. Międzynarodowe testy konsumenckie potwierdziły ten fakt. Konsumenci odbierają nasze logo, jako nowoczesne, przyjazne i atrakcyjne. Szybko też się do niego przyzwyczają. W przypadku Coca-Coli modernizacja logo miała miejsce dwanaście razy w 130-letniej historii firmy, u nas to dopiero czwarta odsłona.

Czy nowe logo Hochland jest już widoczne na opakowaniach?

W pierwszej kolejności nowym logo oznakowaliśmy nowo wprowadzane produkty, dla których zamawialiśmy całkowicie nowe opakowania. Od teraz znaleźć można nowe logo na pierwszych opakowaniach w Niemczech, Rumunii i także w Polsce, gdzie właśnie do sprzedaży trafiły nowe plastry sera „Na gorąco!” oznaczone logo Hochland w nowej odsłonie. Nowy design nadaje produktom świeży i nowoczesny wygląd. Przy wdrożeniu nowego logo trzeba wziąć pod uwagę okres przejściowy, w którym stare i nowe logo będzie współistnieć. To także koszty i wiele aspektów organizacyjnych z tym związanych. Zdajemy sobie sprawę, że zmagazynowane zapasy trzeba wykorzystać, by zapobiec  generowaniu dodatkowych kosztów.  Liczymy, że około jednego roku potrwa całkowite przestawienie na nowe logo, zanim cały asortyment w grupie Hochland zostanie zaktualizowany a opakowania opatrzone nowym logo. Design identyfikacji wizualnej będzie w nadchodzących miesiącach dostosowywany tak, aby wykorzystywać nowe logo będące jednocześnie logo marki i spółki. Oficjalna data wdrożenia nowej tożsamości korporacyjnej została ustalona na 1 stycznia 2016 roku.

Dziękujemy za rozmowę i życzmy sprawnego przebiegu procesu implementacji logo Hochland w nowej odsłonie!


tagi: Hochland , Jacek Wyrzykiewicz ,