Proszki do prania, kapsułki, płyny, środki do czyszczenia dywanów, podłóg czy mebli – te artykuły z pewnością zagoszczą w domu po imprezie. Nie zapominajmy również o gąbkach, ściereczkach czy workach na śmieci, które będą poszukiwane w tym okresie na półkach sklepowych. Producenci oferują coraz szerszą ofertę produktów do sprzątania i prania. Nie łatwo jest dobrać idealną ofertę, jednak w znacznym stopniu wyznacznikiem są trendy oraz preferencje klientów.
Oferta do sprzątania
„W okresie świąteczno-karnawałowym wiele osób poszukuje środków do prania dywanów. W ofercie mamy proszek i płyn Vanish. Produkty te bardzo dobrze się sprawdzają, dlatego klienci chętnie po nie do nas wracają” – opowiada Anna Oniśko, asystentka kierownika drogerii Rossmann przy ul. Świętokrzyskiej 30 w Warszawie.
„Mamy ograniczoną powierzchnię na półkę chemiczną dlatego zaopatrujemy sklep w produkty, które najlepiej rotują. Do czyszczenia mebli klienci niezmiennie wybierają produkty Pronto i naszej marki własnej Domol. Natomiast do mycia okien – Ajax, Clin i Domol. Dlatego też te marki mają stałe miejsce w naszym sklepie” – opowiada pani Anna.
Z płynów do mycia naczyń najpopularniejszy jest Ludwik. Jak opowiada Anna Oniśko – kupują go przede wszystkim osoby starsze, które znają produkt i ufają jego dobrej jakości. Równie popularne są też różne warianty zapachowe Fairy, Pur i Domol. „Często klienci wybierają też produkty, które dbają o dłonie. Najczęściej jest to Pur i Fairy. Cena ma znaczenie, ale to dotyczy całego asortymentu. Produkty będące w promocji sprzedają się zdecydowanie lepiej. Na 10 sprzedanych produktów, co najmniej 6 jest w promocji” – podsumowuje Anna Oniśko.
„Ze środków do czyszczenia łazienki bardzo dobrze sprzedaje się Domestos. Duże znaczenie ma tu nie tylko dobra jakość produktu, ale też reklama i zaufane do marki. Dużo osób poszukuje u nas środków do czyszczenia toalety o właściwościach odkamieniających. Obecnie mamy w sprzedaży jeden – marki Domol – ale jest on bardzo lubiany przez klientów. Z mleczek do czyszczenia mamy Cif, Domol i Ajax. Dobrze rotującą kategorią są też kostki do toalet. W ofercie mamy produkty Domestos, Bref, Domol i Kret” – wymienia pani Anna.
Jeśli mówimy o sprzątaniu to produktami, których nie może zabraknąć w każdym domu są ściereczki i worki na śmieci. Z tych pierwszych w warszawskim Rossmannie numerem jeden są produkty Jana Niezbędnego. Poza tym dobrze rotują produkty Nicols, Flink&Sauber czy Prima. Z worków na śmieci klienci mogą wybierać produkty marki Jan Niezbędny czy Rubin. Pani Anna opowiada, że w ich placówce dobrze sprzedają się 120-litrowe worki. W okolicy jest wiele biurowców i ich pracownicy bardzo często wybierają te większe pojemności. Popularne są również nawilżane ściereczki do mebli marek Presto i Domol, a także bardzo skuteczne magiczne gąbki. Te ostatnie pomagają za pomocą jedynie wody usunąć nawet oporne plamy ze ścian nie naruszając ich powierzchni. Taki produkt w Rossmannie oferuje marka Domol i Scotch Brite.
Innowacje piorące
W warszawskim Rossmannie klienci znacznie chętniej z produktów do prania wybierają kapsułki i płyny niż proszki do prania. Choć do białych tkanin nadal częściej wybierane są proszki. Zdaniem Anny Oniśko upodobanie klientów do płynów do prania wynika z tego, że można dobrać produkt do konkretnych rodzajów tkanin, np. do wełny, tkanin delikatnych, do czerni, kolorów czy ubrań sportowych. Jeśli chodzi o marki to tutaj kluczowe znaczenie ma przyzwyczajenie konsumenta. Z kapsułek w ofercie sklepu dostępne są produkty Persil, Ariel, Vizir, E i Domol. Z płynów do prania Woolite, Perwoll, Ariel, Persil, Domol oraz Vizir. Proszki do prania to Persil, Vizir, Ariel i Domol.
Osobną kategorią są też płyny i proszki do prania dla niemowląt i dzieci. Anna Oniśko opowiada, że produkty te bardzo dobrze się sprzedają. Są kupowane nie tylko z myślą o praniu dziecięcych ubranek, ale również ubrań dla dorosłych, którzy mają wrażliwą skórę. „Przede wszystkim produkty te bardzo dobrze dopierają ubrania i usuwają plamy, są przyjazne środowisku, bo nie zawierają fosforanów i innych szkodliwych substancji” – podsumowuje asystentka kierownika. W tej kategorii w Rossmannie dostępne są produkty Lovela, Bobini i Domol.
Płyny do płukania to też bardzo często kupowana kategoria środków chemicznych w warszawskim Rossmannie. „Ostatnio bardzo dużym uznaniem cieszy się Silan Soft&Oils. Była to u nas nowość, która bardzo dobrze się przyjęła. Przez swoją transparentną konsystencję nie tylko daje pewność, że na ubraniach nie zostaną ślady, ale też jest wzbogacony o substancje pielęgnujące” – opisuje pani Anna. Bardzo dobrze sprzedają się też inne produkty Silan, Lenor, Domol czy Softin. Anna Oniśko dodaje, że ostatnio na półki sklepowe powrócił płyn Coccolino, który po długiej nieobecności na rynku bardzo dobrze przyjął się wśród klientów, którzy go pamiętają.
Swoich zwolenników mają też wybielacze, zarówno te w płynie jak i w proszku. Tutaj klienci mogą wybierać spośród produktów Vanish, Domol i Ace. Klienci korzystają też z produktów, które pomagają w praniu, jak mydełka odplamiające czy chusteczki przeciwko farbowaniu tkanin.
Przekąski na stole, alkohole przygotowane, a pomysły na drinki w Hurt & Detal! Czas na niezapomnianą zabawę w doborowym towarzystwie! A na koniec – wypada posprzątać.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.