O inwestycjach w najpopularniejsze marki, planach na 2016 rok oraz swoich ulubionych produktach – na święta i nie tylko – opowiada Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian Holding S.A.
Koniec roku to czas na pierwsze podsumowanie. Jaki był 2015 r. dla poszczególnych segmentów rynku, w których obecne są marki Colian? Proszę opowiedzieć o najważniejszych wydarzeniach w firmie.
W 2015 roku kontynuowaliśmy inwestycje w najpopularniejsze marki Grupy. Na początku roku przeprowadziliśmy rebranding marki Goplana i cross-branding czekolad Goplany z markami Solidarności. Do portfolio marki Goplana dołączyły tabliczki z nadzieniami popularnych pralin i cukierków Solidarności: Śliwka Nałęczowska, Mister Ron, Toffino, Złoty Orzech, Choco Choco i Pistachio oraz cukierki czekoladowe o intrygujących połączeniach smakowych. O współpracy Goplany i Solidarności było i jest głośno dzięki aktywnościom marketingowym, obejmującym spoty telewizyjne, bilbordy sponsorskie w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz reklamy w prasie kobiecej. Mijający rok był ważny także dla marki Grześki, która wdrożyła nową strategię komunikacji. Marka wafli impulsowych realizowała działania promocyjne w telewizji, internecie, prasie, sieciach kin oraz paczkomatach.
Był to pracowity rok również dla marek dywizji kulinarno-napojowej. W ramówkach największych stacji telewizyjnych gościła kultowa Oranżada Hellena. Produkty marki towarzyszyły uczestnikom popularnych show: You Can Dance – Po prostu tańcz!, Kuba Wojewódzki i Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Na srebrnym ekranie obecna była również marka Appetita. Aromatyczne zioła i przyprawy promowaliśmy w programach: Top Chef, MasterChef, Piekielny Hotel, Ewa gotuje i Pyszne 25.
Które marki wykazały największą dynamikę sprzedaży w tym roku, a które będą tymi wiodącymi w kolejnych latach?
Nasze marki cieszą się dużą popularnością i uznaniem konsumentów. W ostatnim czasie znaczące wzrosty odnotowują zwłaszcza Hellena, Grześki, Familijne i Goplana. Wyjątkowo dobrze są oceniane Toffino i Śliwka Nałęczowska w czekoladzie Solidarności.
Marki Goplana i Solidarność połączyły siły i stworzyły duet doskonały. Proszę opowiedzieć więcej o nowych produktach.
Goplana i Solidarność połączyły siły, by rozsmakować konsumentów w idealnej kompozycji doskonałego nadzienia i aksamitnej czekolady. Do oferty marki Goplana dołączyły czekolady inspirowane nadzieniami pralin i cukierków Solidarności: Śliwka Nałęczowska w czekoladzie, Złoty Orzech, Pistachio, Choco Choco, Toffino i Mister Ron.
Które produkty szczególnie poleciłby Pan na święta?
Wszystkie produkty są fantastyczne, szczególnie rekomenduję moje ulubione – Śliwka Nałęczowska w czekoladzie i Czekoladki z Klasą: Pistachio i Choco Choco. Hitem sprzedażowym oferty świątecznej są figurki w czekoladzie Goplana, które cieszą się rosnącą popularnością wśród konsumentów. Nasze czekolady, cukierki i praliny będą rewelacyjnym słodkim poczęstunkiem w gronie najbliższych i dodatkami do upominków oraz pomysłami na prezenty pod choinkę.
Smaku świątecznym potrawom nadadzą przyprawy marki Appetita. Domowników oraz gości zachwycą ciasta i desery z aromatycznymi dodatkami cukierniczymi z linii Domowe Sekrety Appetita oraz dorodnymi bakaliami Siesta. Jako składniki słodkich wypieków, ale także finezyjne dodatki do dań głównych idealnie sprawdzą się czekolady Goplana. Ponadto ze świątecznym menu doskonale komponują się niegazowane napoje z linii Hellena Family.
Czy w najbliższym czasie pojawi się coś nowego w portfolio?
Na początku 2016 roku chcemy zaskoczyć rynek, ale o tym poinformujemy w kolejnych numerach Hurt & Detal.
Produkty firmy Colian obecne są w wielu krajach świata. Jakie są cele eksportowe spółki na najbliższe lata?
Naszym celem na najbliższe lata jest podwojenie eksportu. Konsekwentnie będziemy zwiększać obecność na rynkach zagranicznych.
Priorytety Colian na 2016 rok to…
Priorytetami na 2016 rok jest budowa silnej pozycji przez zwiększone inwestycje w nasze marki w kraju i za granicą. Będziemy bardzo aktywni w działaniach, aby zapewnić konsumentom jeszcze więcej przyjemności z delektowania się naszymi produktami.
Co na zakończenie roku za pośrednictwem miesięcznika Hurt & Detal chciałby Pan przekazać polskim kupcom?
Wszystkim polskim kupcom życzymy dużo zdrowia, pomysłów na rozwój biznesu, satysfakcjonującej sprzedaży, realizacji planów osobistych i zawodowych. Niech święta będą czasem refleksji i odpoczynku, dającym energię na nowe wyzwania w nadchodzącym roku.
Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk