Kampanie i Promocje

Kampania edukacyjna na rzecz drobiu pakowanego

Środa, 28 października 2015
Pół kilograma rocznie – o tyle średnio wzrasta spożycie mięsa drobiowego w Polsce. Mimo rosnącej popularności drobiu, wciąż niewielu Polaków sięga po mięso pakowane. Dlatego też Krajowa Rada Drobiarstwa rozpoczęła skierowaną do konsumentów kampanię, której celem jest zwiększenie wiedzy o zaletach mięsa drobiowego pakowanego w atmosferze modyfikowanej (MAP) lub bez dostępu do powietrza (vacuum). Partnerem kampanii została sieć handlowa Netto.
Do edukacji konsumentów sieć Netto wykorzystuje m.in. powierzchnię ekspozycyjną przy ladach z mięsem pakowanym w swoich 349 sklepach, tygodniową gazetkę z ofertami, a także stronę internetową. - Mięso pakowane sprzedawane jest głównie w nowoczesnych formatach handlowych, takich jak supermarkety, hipermarkety czy dyskonty – mówi Daniel Grabka, dyrektor Zakupów Netto Polska. - Jako dystrybutor jesteśmy współodpowiedzialni za dostarczanie konsumentom informacji na temat oferowanych przez nas produktów. Stąd udział Netto w kampanii edukacyjnej, realizowanej przez Krajową Radę Drobiarstwa. Chcemy uświadomić klientom, że nowoczesne technologie produkcyjne nie oznaczają sztucznej ingerencji w sam produkt jego jakość i naturalność. Wręcz przeciwnie. Mięso zapakowane przez producenta, które trafia na sklepowe półki, to znak, że jest higieniczne i wytworzone zgodnie z obowiązującymi normami oraz pod ścisłą kontrolą lekarza weterynarii.

Wiedzy na temat pochodzenia i standardu produkcyjnego mogą nam dostarczyć oznaczenia na opakowaniach. Tymczasem z badań wynika, że zbyt mało Polaków jest świadomych zalet mięs pakowanych. Jedynie 49 proc. z nas zapytanych, z czym kojarzy im się „paczkowane mięso”, twierdzi, że jest to ochrona przed zabrudzeniami i bakteriami. Jeszcze mniej osób (43 proc. respondentów) jest świadomych faktu, że etykieta na mięsie pakowanym pozwala na uzyskanie wielu informacji, dotyczących pochodzenia surowca, a nawet warunków chowu i zdrowia zwierząt.

- A przecież decydując się na zakup mięsa, chcemy mieć pewność, że zostało ono wyprodukowane przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości – uzupełnia Izabela Topolska, ekspert ds. jakości Krajowej Rady Drobiarstwa. - Kupując drób paczkowany, możemy mieć pewność, że nie uległ on zanieczyszczeniu mikroorganizmami na żadnym etapie dystrybucji, magazynowania czy też podczas ekspozycji na ladzie. Ma to bezpośredni wpływ na trwałość mięsa – brak zanieczyszczeń, kontrolowana atmosfera przechowywania decydują o dłuższym terminie przydatności do spożycia bez potrzeby stosowania konserwantów i innych sztucznych substancji.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na www.polskikurczak.com.pl

Kampania KRD i Netto potrwa do końca listopada 2015 r.

tagi: kampania edukacyjna , drób pakowany ,