Jurajska została dostrzeżona i wyróżniona przez ekspertów zagranicznych. - To efekt konsekwentnie prowadzonych działań marketingowych oraz wysokiej jakości produktu - komentuje Sławomir Gradek, prezes Jurajskiej.
Firma jako jedyna z Polski i jedna z dwóch z Europy Środkowo-Wschodniej została poproszona o prelekcję podczas Global Bottled Water Congress (20-22X) – jedynego międzynarodowego wydarzenia dedykowanego liderom branży wód butelkowanych, dostawcom, klientom i analitykom, którego celem jest uzyskanie pełnego przeglądu czołowych firm na wszystkich kontynentach. Podczas konferencji w Lizbonie Jurajska stanie ramię w ramię z międzynarodowymi koncernami: Nestle Waters czy The Coca Cola Company. Czy niewielka polska firma z Jury ma szansę konkurować ze światowymi liderami?
- Nie boimy się stanąć ramię w ramię z międzynarodowymi koncernami. Kongres w Lizbonie jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, jedynie potwierdzającym skuteczność działań, które prowadziliśmy przez ostatni rok. To dowodzi, że nawet niewielka firma dzięki konsekwencji, ciężkiej pracy, spójnej komunikacji i produktowi dobrej jakości, ma szansę stawić czoła liderom.
W sierpniu firma wprowadziła we współpracy z TVP ABC do sprzedaży nowy produkt – Jurajską Junior – naturalną wodę mineralną dla dzieci. Jednocześnie rozpoczęła kampanię społeczną Zdrowie po Dzwonku, w ramach której szkołom, które konsekwentnie realizują zasady określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie grup produktów przeznaczonych do sprzedaży w placówkach oświatowych przyznaje Certyfikat Zdrowego Sklepiku.
- Nasza kampania ma na celu promocję zdrowych produktów dla dzieci. Chociaż świadomość w tym zakresie wzrasta, wciąż dostępnych jest wiele produktów, reklamujących się jako zdrowe, a zawierających na przykład cukier. Dlatego chcemy zwrócić na to szczególną uwagę. W dłuższej perspektywie może to również wpłynąć na rynek wód mineralnych dla dzieci, poprzez wykształcenie odpowiednich nawyków żywieniowych – mówi Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. sprzedaży w Jurajskiej.
To nie koniec działań, które zapowiedziała firma. Wkrótce na rynku pojawią się również nowe wody funkcjonalne – segment, który rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie.
Sławomir Gradek szacuje, że nowości produktowe, rozwijanie dystrybucji i eksportu pozwoli jej zdobyć 4% udziałów w polskim rynku wody butelkowanych w ciągu najbliższych pięciu lat.