Harmonogram zagranicznych imprez targowych sektora spożywczego organizowanych przez firmę Maxpol jest bardzo imponujący. Które z lokalizacji targowych były najbardziej popularne wśród polskich wystawców w pierwszym półroczu br.?
Najbardziej popularnymi kierunkami wśród polskich wystawców w pierwszym półroczu br. były ISM w Kolonii – czyli największe światowe targi słodyczy, IFE w Londynie – największe na wyspach brytyjskich targi branży spożywczej i opakowaniowej, SIAL w Szanghaju oraz coraz popularniejsze wśród polskich wystawców coroczne targi PLMA w Amsterdamie – tzn. targi prywatnej marki.
Przed nami kolejne imprezy targowe. Które znich poleciłby Pan potencjalnym wystawcom jeszcze w 2015 roku?
Oczywiście najważniejszym wydarzeniem w drugim półroczu są targi ANUGA w Kolonii, które cieszą się tak dużą popularnością, że powierzchnia wystawowa jest wykupiona już na rok przed ich rozpoczęciem. Na te targi jest wciąż olbrzymie zapotrzebowanie, a kolejka oczekujących jest ogromna. Inną popularną i cieszącą się dużym zainteresowaniem imprezą są targi w Dubaju – Sweet and Snack Middle East, które odbędą się w tym roku w dniach od 27 do 29 października. Targi te rozwijają się z roku na rok coraz lepiej, a liczba wystawców – firm produkujących słodycze – stale rośnie. W tym roku również planujemy uczestnictwo w nich wielu polskich wystawców. Ponadto jeszcze w tym roku zapraszamy na targi – MENOPE Natura and Organic Product Expo w Dubaju, World Food w Kazachstanie oraz PLMA Chicago – w miesiącu listopadzie, a także PLMA Szanghaj, Sial Middle East w Abu Dhabi i nowe targi w naszym harmonogramie MAFEX w Casablance – w miesiącu grudniu.
Jakie imprezy targowe przygotowaliście dla branży spożywczej na rok 2016? Czy pojawią się zupełnie nowe kierunki?
Oprócz znanych targów takich jak ISM w Kolonii, Prodexpo w Moskwie, Biofach w Norymberdze, SIAL w Kanadzie, Food and Drink EXPO w Birmingham, Sial China, Sial Paryż – zapraszamy na wiele innych imprez targowych zgodnie z przedstawionym harmonogramem targowym zamieszczonym na naszej stronie internetowej oraz w miesięczniku Hurt & Detal. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej – www.maxpol-targi.com.pl – na której to znajdziecie państwo więcej informacji na temat organizowanych przez naszą firmę imprez targowych oraz szczegółów współpracy.
Targi specjalistyczne (np. ISM, PLMA), czy też ogólnospożywcze (ANUGA, SIAL)? A może połączenie tych edycji? Jaki wybór będzie najbardziej korzystny dla polskich wystawców?
To trudno przewidzieć. Wielu spośród naszych stałych wystawców szuka nowych rynków zbytu, dlatego też co roku otwieramy nowe targi, na których warto zaistnieć. Na pewno stałą popularnością i zainteresowaniem będą cieszyły się targi prywatnej marki, takie jak SIAL-e i ANUGA oraz te, które odbywają się cyklicznie w systemie dwuletnim – jak np. IFE w Londynie. Imprezy branżowe takie jak targi słodyczy, wyrobów organicznych czy też targi napojów, zawsze będą cieszyły się dużą popularnością. Są to wysoce specjalistyczne branże. Na takie targi przychodzą tylko i wyłącznie osoby zainteresowane daną branżą, a nie ogólnospożywczą. Ale to wszystko zależy od firmy wystawiającej się na targach: jakie ma cele, co chce osiągnąć i kogo poszukuje do współpracy.
Ostatnie lata pokazują, że bardzo popularnym kierunkiem wyjazdów polskich wystawców stał się Bliski Wschód. Czy oznacza to, że tamtejszy rynek jest dla polskich eksporterów aż tak intratny? Na które bliskowschodnie targi można pojechać z firmą Maxpol?
Tak, to prawda. W ostatnich latach targi na Bliskim Wschodzie, a zwłaszcza w Emiratach Arabskich, stały się bardzo popularne. Jest to wynik otwarcia się na ten rynek poparty przez nasze organizacje rządowe. My w swoim harmonogramie targów również mamy kilka wartościowych propozycji w tym rejonie, na które wszystkich zainteresowanych zapraszamy.
Rynek organizacji targów nie jest pozbawiony konkurencji. Dlaczego polscy wystawcy powinni wybierać właśnie firmę Maxpol – jako organizatora zagranicznych targów?
Rzeczywiście, rynek organizacji targów nie jest pozbawiony konkurencji. Ale przecież jest to zjawisko nie tylko występujące u nas, ale na całym świecie. My się konkurencji nie boimy. U nas klienci sami decydują o zakresie współpracy i mogą decydować, które usługi mamy dla nich wykonać. Nie stosujemy obliga wykupienia całego pakietu usług. Co oferujemy? Od wynajęcia powierzchni stoiska, dokonania akredytacji firmy, przesłania wpisu do katalogu targów, sporządzenia projektu stoiska i zamówienia takich usług jak podłączenie prądu czy wody do stoiska, wejściówek, kart parkingowych oraz zaproszeń dla klientów, po rezerwację noclegów i biletów samolotowych. Proponujemy również usługę transportu eksponatów z dostawą na stoisko wystawcy. Pośredniczymy też w załatwianiu tłumaczy i hostess oraz wynajmu sal konferencyjnych. Pyta Pan dlaczego firmy wybierają nas? – to pytanie powinno być skierowane do naszych wystawców, ale nieskromnie mówiąc chyba jesteśmy dobrzy i dokładni w naszej pracy.
W jaki sposób można nawiązać współpracę z firmą Maxpol? Czy konieczna jest wcześniejsza rezerwacja powierzchni wystawienniczej?
Zapraszam na naszą stronę internetową www.maxpol-targi.com.pl. Można tam uzyskać pełne dane teleadresowe naszej firmy, a także harmonogram imprez targowych, które organizujemy. Odpowiemy na każde skierowane do nas zapytanie, przesyłając szczegółowe informacje dotyczące wybranych imprez targowych wraz z cenami.
A tak od strony praktycznej – jakie są etapy od podjęcia przez wystawcę decyzji o obecności na targach – do wejścia do gotowego stoiska przygotowanego przez firmę Maxpol?
Gdy wystawca przyśle nam zamówienie na wybrane przez niego targi przystępujemy do działania, zaczynając od zamówienia powierzchni wystawienniczej zgodnej ze wskazaniem tej lokalizacji na jaką opiewa zamówienie. Następnie, po otrzymaniu lokalizacji od głównego organizatora targów, przesyłamy ją wystawcy do zatwierdzenia. Prosimy wystawcę o przesłanie wpisu do katalogu podając wszelkie niezbędne do tego instrukcje. W międzyczasie akredytujemy wystawcę u organizatora, załatwiamy wejściówki. W dalszej kolejności przystępujemy do omówienia projektu stoiska. Po jego wykonaniu projekt przesyłamy do akceptacji wystawcy i naniesienia ewentualnych uwag. Po zatwierdzeniu przystępujemy do realizacji zabudowy stoiska, które w późniejszym okresie transportujemy na targi i tam je montujemy. Wykonane przez naszą firmę stoisko jest zawsze na czas. Jeżeli jest takie życzenie, to również dostarczamy eksponaty wystawcy wprost na jego stoisko.
Czy wystawcy oprócz samego przygotowania stoiska „pod klucz” i działań logistycznych mogą liczyć na wsparcie przedstawicieli Maxpolu również podczas trwania imprezy targowej?
Oczywiście. W trakcie trwania targów nasi pracownicy są do dyspozycji wystawców, oferując swoją pomoc zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. Nasi wystawcy bardzo doceniają to, że zawsze mogą na nas liczyć i nigdy nie zostaną sami.
Jak zmieniają się standardy zabudowy i wyposażenia stoisk?
Wraz z rozwojem firmy postawiliśmy również na solidną i nowoczesną zabudowę oraz na lepszą i skuteczniejszą prezentację wyrobów naszych wystawców. Oprócz stoisk w zabudowie z systemu Octanorm, proponujemy naszym wystawcom stoiska w zabudowie indywidualnej. Są to stoiska z takich materiałów jak płyty drewniane, MDF, szkło, plexi, itp. Trend, aby stoiska były przejrzyste i dostępne dla zwiedzających powoduje, że projektujemy je jako bardziej przestrzenne i wręcz zapraszające do ich odwiedzania. Nasi wystawcy coraz częściej wybierają takie właśnie rozwiązania.
„Zadowolenie klientów” – to dewiza firmy Maxpol, która zajmuje się organizacją targów już od 25 lat. Rosnąca liczba stałych i lojalnych klientów zdaje się potwierdzać tę tezę...
Naszym credo od początku istnienia firmy było i jest zadowolenie klientów. Systematyczny wzrost ilości wystawców i poszerzenie grupy stałych klientów corocznie biorących udział w wielu targach pozwoliło nam uzyskać uznanie również instytucji branżowych. Prowadzona przez nas działalność została pozytywnie oceniona i nagrodzona prestiżowym tytułem Lidera Usług Targowych za lata 2006, 2007 i 2014. Otrzymaliśmy także Rekomendację Polskiej Izby Przemysłu Targowego w latach 2009 i 2012.
Panie Redaktorze, na zakończenie tego wywiadu chciałbym na łamach pana miesięcznika „Hurt & Detal” na 25 lecie naszej działalności, które minęło w tym roku, jeszcze raz złożyć serdeczne podziękowania wszystkim naszym stałym wystawcom i życzyć sobie i im wielu sukcesów na dalsze 25 lat naszej współpracy. Panu dziękuję w imieniu całej Załogi Firmy MAXPOL za wieloletnią współpracę życząc sobie i Panu dalszych sukcesów i coraz większej ilości zainteresowanych tym jakże poczytnym pismem.
Dziękuję za miłą rozmowę i życzę samych sukcesów w kolejnych latach działalności firmy Maxpol.
Tomasz Pańczyk