Z rynku FMCG

“Zdrowe - nietrudne” – program edukacyjny dla szkół przygotowany przez markę Kupiec

Środa, 16 września 2015
Od września 2015 roku w Szkołach Podstawowych na terenie całego kraju wystartował program edukacyjny “Zdrowe - nietrudne”. Inicjatorem i twórcą projektu jest marka Kupiec, która wraz z wydawnictwem MAC Edukacja przygotowała program działań i lekcji dla dzieci dotyczących zdrowego żywienia oraz aktywności fizycznej, promującej zdrowy tryb życia.
Program “Zdrowe - nietrudne” wystartował od września 2015 i potrwa do czerwca 2016 roku. Projekt powstał w oparciu o nową ustawę o żywieniu w szkołach, polegającą na wdrażaniu odpowiednich nawyków żywieniowych oraz ograniczenie wśród dzieci pojawiającego się problemu nadwagi
i otyłości. Jego celem jest propagowanie wśród najmłodszych uczniów zdrowego stylu życia
i kształtowanie prawidłowych postaw związanych z komponowaniem zdrowych, bogatych w wartości odżywcze posiłków. Lekcje tematyczne, spotkania z ekspertami żywienia i mistrzem kuchni, jak również angażujące formy przekazania wiedzy, pozwolą odkryć przepis na „zdrowe - nietrudne sposoby codziennego żywienia.

Głównym zadaniem programu jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród uczniów klas 1-3 ze szkół podstawowych na terenie całego kraju oraz, pośrednio, edukacja dorosłych. Kadra nauczycielska szkół biorących udział w projekcie otrzyma materiały dydaktyczne, takie jak: scenariusze lekcji wraz z produktami marki KUPIEC, przygotowane karty pracy, plakaty, gry i zabawy edukacyjne, quizy, a także książki zawierające 5 zasad zdrowego życia, które każde dziecko powinno znać oraz produkty i gadżety od Partnerów Programu. Na stronie www programu pojawią się pakiety multimedialne dla dzieci i nauczycieli, a dla rodziców porady i wskazówki żywieniowe, propozycje aktywności fizycznej oraz przepisy, które świetnie nadają się, by przygotowywać je z dziećmi.

Program kończy konkurs ogólnopolski Zdrowe - nietrudne organizowany dla klas i nauczycieli prowadzących, które zgłosiły się do programu. Nagrodą główną będzie wycieczka szkolna połączona ze wspólnym gotowaniem z ekspertem marki KUPIEC Piotrem Kucharskim.
Partnerami programu są MAC Education, Onet, Philips, Alma 24, Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, miesięcznik Dyrektor Szkoły, portal Nadzór Pedagogiczny, Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna Pedagogia, Głos Pedagogiczny.



tagi: Kupiec , Zdrowe - nietrudne , program edukacyjny dla szkół ,