Z rynku FMCG

„ABC Dobrego Magazynowania” – materiały informacyjne już w 15 tys. sklepów

Czwartek, 10 września 2015
Pierwszy etap kampanii edukacyjnej „ABC Dobrego Magazynowania”, realizowanej przez Polską Federację Producentów Żywności pod patronatem Głównego Inspektora Sanitarnego, został właśnie zakończony. Specjalnie wyprodukowane plakaty informacyjne, przedstawiające 10 zasad prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód, trafiły do 15 014 wytypowanych małej i średniej wielkości sklepów na terenie całej Polski.
Punkty handlowe, które zostały wybrane do dystrybucji plakatu informacyjnego, charakteryzują się odpowiednio dużym udziałem napojów, soków i wód w ogólnym asortymencie sprzedaży. Z racji dogodnej lokalizacji bądź tradycji na rynku, cieszą się też popularnością wśród klientów, zwłaszcza
w społecznościach lokalnych.

- Każdy wytypowany do udziału w kampanii sklep otrzymał atrakcyjny wizualnie plakat w jasny sposób pokazujący zasady prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód. Pracownicy sklepów zostali także poproszeni o umieszczenie tych plakatów w miejscach przechowywania produktów spożywczych tak, aby informacje zawarte na plakacie stały się łatwo dostępną „ściągawką” – powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny PFPŻ.

- W upałach i silnym słońcu, których niedawno wszyscy doświadczaliśmy, prawidłowe przechowywanie produktów spożywczych ma szczególne znaczenie. Tym cenniejsza stała się kampania edukacyjna ze strony producentów żywności, kładąca nacisk m.in. na niewystawianie napojów, soków i wód na promienie słoneczne i na unikanie przegrzania tych produktów – powiedział Jan Bondar, Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Obecnie, po zrealizowaniu dystrybucji materiałów do mniejszych punktów handlowych, PFPŻ ZP przygotowuje się do kolejnego etapu kampanii, który skierowany będzie do sklepów wielkopowierzchniowych (sieci handlowych) oraz sieci stacji benzynowych. Dla takich adresatów przygotowany został film instruktażowy, przedstawiający praktyczne zastosowanie zasad prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód. film instruktażowy

Podstawą wszystkich działań edukacyjnych kampanii jest poradnik Dobrych Praktyk Magazynowania oraz Ekspozycji Napojów, Wód i Soków, opracowany przez PFPŻ ZP i zatwierdzony przez GIS. Kodyfikuje on 10 kluczowych zasad zalecanych przez producentów, uwzględniając obowiązujące przepisy prawne i bezpieczne standardy rynkowe. Zasady te to:

  1. Sprawdzenie jakości produktów i ich opakowania podczas dostawy,
  2. Przechowywanie produktów w chłodnym i suchym miejscu, unikanie przegrzania lub przemrożenia,
  3. Unikanie promieni słonecznych i zakaz długotrwałej ekspozycji napojów, wód i soków na promienie UV,
  4. Zachowanie należytych odstępów od ścian i nie składowanie produktów na podłodze,
  5. Składowanie napojów, wód i soków z dala od innych produktów wydzielających intensywne zapachy, np. proszków do prania lub karmy dla zwierząt
  6. Rotacja produktów wg reguły FEFO („first expire – first out”),
  7. Przestrzeganie terminów przydatności do spożycia i usuwanie z miejsca sprzedaży produktów przeterminowanych,
  8. Przestrzeganie bezpiecznej wysokości składowania,
  9. Zabezpieczenie produktów przed kurzem, pyłem, insektami i gryzoniami,
  10. Zakaz wysyłki lub sprzedaży produktów uszkodzonych, o podejrzanej jakości, przeterminowanych lub zwróconych w ramach reklamacji.


Film

tagi: Polska Federacja Producentów Żywności , Główny Inspektor Sanitarny , ABC Dobrego Magazynowania , materiały informacyjne , kampania edukacyjna ,