Grillowanie na stałe wpisało się w letnie zwyczaje Polaków. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, Kamis stworzył specjalną ofertę Grill Mates do grillowanych potraw, którą w tym roku uzupełnia o dodatkowe produkty. Jak wyglądało wprowadzenie nowej linii do sklepu i jak zareagowali na nią konsumenci? Naszym przewodnikiem jest kierownik sprzedaży Kamis oraz zastępca kierownika działu ogólnospożywczego Hali Wola.
Mimo, że przyprawa jest jedynie dodatkiem, to każdy kucharz i fan grillowania wie, że to właśnie ona ma największe znaczenie. Marka Kamis tworzy inspiracje do grillowania – nowe pomysły, nowe potrawy – zupełnie poza standardami! Specjalnie skomponowane, dobrane do różnego rodzaju mięs, mieszanki ziół i przypraw, np. Karkówka Montreal Steak czy Skrzydełka Brown Sugar. Nowością na rynku są min. przyprawy Kamis Grill Mates Burger American Style i Kamis Grill Mates Brazylijski Zesty Herbs, które świetnie uzupełnią dotychczasową ofertę i zaspokoją najbardziej wymagające kubki smakowe. Niezbędnym elementem każdego grilla jest oczywiście musztarda. W tym roku nowością jest Musztarda Kamis Strong. Osoby lubiące ostrzejsze smaki mogą wybierać spośród trzech rodzajów Kamis Strong z pieprzem cayenne, Kamis Strong z ostrą gorczycą oraz Kamis Strong z ciętym chili.
Wzrastająca rotacja
Linia Grill Mates przede wszystkim wyróżnia się na półkach. „Czarny layout opakowania przyciąga uwagę klientów, zwłaszcza mężczyzn, którzy uwielbiają grillowanie” – mówi Ewa Ślubowska, zastępca kierownika działu ogólnospożywczego, Hala Wola.
„Taki był nasz cel, wyróżnić się i trafić do konkretnej grupy odbiorców” – odpowiada Piotr Łuszczyk, kierownik sprzedaży marki Kamis na terenie województwa mazowieckiego. Jak dodaje – linia Grill Mates oferuje coś więcej niż znane powszechnie przyprawy. Inspiruje do tworzenia fascynujących dań i zabawy podczas grillowania. „Ja sam, podobnie jak wielu mężczyzn, na co dzień nie odnajduję się w kuchni, ale przy grillu lubię wykazać się umiejętnościami kulinarnymi. A z przyprawami Grill Mates jest to łatwe i szybkie, a przygotowane potrawy – wyśmienite” – opowiada pan Łuszczyk.
Linia Grill Mates pojawiła się w sklepach już przed weekendem majowym. Jak przyznaje pan Piotr, produkty te stopniowo zdobywają pozycję na rynku, w Hali Wola można mówić o dobrej sprzedaży. „To specyficzne miejsce dla warszawskiego handlu, ma swoją tradycję. Współpraca z tą placówką układa się bardzo dobrze. Produkty Grill Mates cechuje wysoka rotacja również w miejscowościach wypoczynkowych, w okolicach Warszawy” – dodaje.
Regularną wysoką sprzedażą charakteryzują się klasyczne przyprawy do grilla marki Kamis. Jak przyznaje Ewa Ślubowska – z linią Grill Mates klienci sklepu zapoznają się dopiero od maja. Ale zainteresowanie jest widoczne. Zwłaszcza, że marka Kamis cieszy się zaufaniem wśród konsumentów i każdy nowy produkt przyjmowany jest pozytywnie.
Ekspozycja to podstawa
W Hali Wola w kategorii przypraw suchych umiejscowione są 3 ekspozycje z produktami marki Kamis. Podstawowa znajduje się na regale w dziale z innymi przyprawami, kolejna na lodówkach, gdzie ułożone są produkty najlepiej rotujące i dodatkowa – sezonowa na regale z ofertą grillową przy stoisku z wyrobami mięsnymi.
„Produkty grillowe to w dużej mierze produkty impulsowe, dlatego też dodatkowa ekspozycja znajduje się w sąsiedztwie mięs. Odpowiednie umiejscowienie, zwłaszcza nowości w sklepie to podstawa handlu. Jest to dodatkowy wolumen sprzedażowy w skali każdego miesiąca” – mówi kierownik sprzedaży marki Kamis.
Kiedy produkt wchodził na rynek przedstawiciele handlowi mieli przygotowane prepacki – ekspozytory z odpowiednią ilością produktów, dopasowaną dla konkretnej wielkości sklepu. „Wystarczyło je rozfoliować, postawić w wybranym miejscu – i zwiększona sprzedaż gwarantowana” – dodaje pan Piotr.
Nowości muszą się wyróżniać
W przypadku produktów sezonowych oraz nowości, jednym z podstawowych czynników zwiększających sprzedaż jest odpowiednia ekspozycja i umiejscowienie na hali sprzedażowej.
„Oczywiście łatwiejsze jest to przy dużych powierzchniach handlowych jak w Hali Wola, jednak w mniejszych sklepach warto również zadbać o ten aspekt sprzedażowy. Można na przykład ułożyć dodatkową ekspozycję produktów grillowych na ladzie chłodniczej przy wyrobach mięsnych. To wystarczy, aby sprzedaż wzrosła nawet kilkukrotnie” – mówi Piotr Łuszczyk. Jak przyznaje, do takich działań przedstawiciele handlowi Kamis starają się namawiać detalistów, ponieważ nie wszyscy są tego świadomi.
Marka Kamis z przyprawami Grill Mates inspiruje do tworzenia nowych potraw na grillu. Linia wzorowana na styl amerykański trafia do męskiej części klientów – również przez opakowanie, które wyróżnia się na sklepowej półce spośród innych produktów.
Monika Dawiec