Kategorie produktów

Artur Martyniuk, Prezes Roshen Europe Sp. z o.o. w rozmowie z Agnieszką Niewiadomską.

Środa, 17 czerwca 2015 HURT & DETAL Nr 06/112. Czerwiec 2015
Roshen to jeden z największych producentów słodyczy na świecie (w TOP 100 na 20 pozycji). Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom, jakim potencjałem produkcyjnym (fabryki) oraz dystrybucyjnym (centra logistyczne) globalnie dysponuje firma Roshen?
Jesteśmy przedstawicielem największego ukraińskiego producenta wyrobów cukierniczych. Oferowane przez nas produkty to wyroby najwyższej jakości, znane i cenione przez klientów z całej Polski. Siedziba Korporacji Cukierniczej Roshen znajduje się w Kijowie na Ukrainie. Posiadamy 7 zakładów produkcyjnych – w Rosji, na Litwie, Węgrzech i Ukrainie. Wszystkie fabryki Roshen są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt czołowych światowych producentów. Roshen produkuje ponad 320 rodzajów wyrobów cukierniczych: batony, czekolady i galaretki, karmelki, ciastka, biszkopty, wafle. Całkowita łączna produkcja wynosi ponad 450 tysięcy ton rocznie. Swoje produkty eksportujemy  do 30 krajów na całym świecie.
Roshen Corporation posiada własną flotę, która składa się z 82 samochodów ciężarowych. Wszystkie z nich posiadają system nawigacji GPS. Codzienny przebieg floty samochodów ciężarowych wynosi ponad 55 000 kilometrów. Dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu co sześć minut, samochód ciężarowy z 16-metrową przyczepą opuszcza magazyn. Codzienny przebieg osiemdziesięciu dwóch ciągników siodłowych równa się długości równika. Przebieg miesięczny floty Roshen przekracza 1 500 000 kilometrów. Każdy pojazd jest wyposażony w zaawansowany system kontroli przepływu towaru i system zarządzania. Dzięki temu możemy kontrolować jakość towarów nie tylko w produkcji, ale również w trakcie całej dostawy.
W ciągu jednej zmiany roboczej, Roshen produkuje ponad milion kilogramów słodyczy. Aby utrzymać tempo, firma opracowała i skonstruowała jedne z najbardziej zaawansowanych centrów logistycznych w miastach Yahotin (Ukraina) i Lipieck (Rosja). Ośrodki spełniają wszystkie standardy kompleksu logistycznego klasy A i są wyposażone w nowoczesny sprzęt. Powierzchnia magazynowa w centrum dystrybucyjnym Lipieck to 32 000 mkw., o pojemności 62 000 palet. Całkowita powierzchnia centrum Yahotin to 60 000 mkw. o pojemności 41 000 palet gotowych produktów i 26 000 palet surowców. W tych dwóch centrach dystrybucyjnych dzienna rotacja wyrobów gotowych przekracza 7 000 ton.
Kompleksy są wyposażone w system zarządzania przepływem produktów Warehouse Management System pozwalający na optymalizację procesów logistycznych od przyjęcia produktów, do ich transportu. Wokół centrów logistycznych, firma opracowała własną infrastrukturę transportową, w tym nowych węzłów drogowych, kolejowych, wyposażonej ostrogi kolei i doków ciężarówek.
Niezwykle wysokie kryteria jakościowe obowiązują na każdym etapie produkcyjnym, począwszy od wyboru surowców, poprzez proces ich przetwarzania, aż po etap pakowania i wysyłania produktów.
Funkcjonowanie nowoczesnego sprzętu, ścisłej zgodności z metodami produkcji, wykorzystania surowców tylko wysokiej jakości w produkcji wyrobów cukierniczych – są gwarancją jakości produktów Roshen.

Jakie są najważniejsze pozycje w ofercie handlowej Roshen? Na które z nich kładzie Pan największy nacisk w rozwoju dystrybucji w Polsce?

Nasz asortyment obejmuje: cukierki żelowe, karmelki nadziewane i twarde, karmelki mleczne, cukierki czekoladowe, praliny czekoladowe. Wymienione produkty są sprzedawane zarówno na wagę oraz w opakowaniach.

Mając na uwadze ogromny potencjał produkcyjny i dystrybucyjny należy spodziewać się, że produkty z logo Roshen będą zdobywały coraz większą popularność również w Polsce. W jaki sposób będziecie rozwijać dystrybucję produktów na polskim rynku?

Zawieramy umowy z lokalnymi dystrybutorami w różnych rejonach Polski. Wspieramy sprzedaż do małych sklepów organizując liczne promocje dla dystrybutorów oraz biorąc udział w akcjach gazetowych. Jednocześnie prowadzimy negocjacje z największymi sieciami supermarketów. W niektórych z nich miłośnicy słodyczy mogą już kupić nasze produkty. Z całą pewnością nie zabraknie naszego wsparcia w obu kanałach dystrybucji.

Czy produkcja dla marek własnych (dyskonty) znajduje się również w strategii rozwoju w Polsce?

Strategia naszej firmy polega wyłącznie na rozwoju naszej marki.

Nowoczesny kanał sprzedaży (hipermarkety, supermarkety i markety) wydaje się być tym najłatwiejszym do opanowania w Polsce. Ale z drugiej strony jest kanał tradycyjny, dysponujący ogromnym potencjałem. W jaki sposób będziecie go zdobywać?

Zgadzam się, że w Polsce tradycyjny kanał sprzedaży zajmuje znaczną część od ogólnej sprzedaży. Firma Roshen od samego początku pracuje w obu kierunkach. Zatrudniliśmy pracowników w dziale sprzedaży, którzy prowadzą negocjacje zarówno w tradycyjnym, jak i w nowoczesnym kanale sprzedaży. Wspieramy produkty w małych sklepach poprzez odpowiedni serwis oraz specjalne akcje promocyjne. Pracujemy również nad jakością ekspozycji produktów na półce sklepowej.

Prasa handlowa, której jesteśmy przedstawicielem – zgodnie z wieloma badaniami – jest bardzo ważnym i efektywnym kanałem dotarcia do rynku detalicznego. W jaki sposób zamierzacie wykorzystać ten właśnie kanał informacyjny?

Prasa handlowa, obok szerokiej komunikacji z konsumentem, jest dla nas ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Stwarza ona bowiem możliwość bezpośredniego dotarcia do istotnych grup docelowych, m.in. dystrybutorów, właścicieli, kierowników sklepów i hurtowni. Dostrzegamy też wartość dodaną prasy handlowej w docieraniu z informacjami o nowościach produktowych, czy też promocjach.

Jak widzi Pan rozwój oraz pozycję firmy Roshen w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat?

 Wykorzystując własne długoletnie doświadczenie będziemy starali się w ciągu najbliższych 5 lat stać się jednym z liderów rynku cukierniczego. Zdajemy sobie sprawę, że to nie będzie łatwe zadanie, jeśli spojrzeć na liczbę producentów wysokiej jakości słodyczy występujących w Polsce, ale wierzymy, że nasza marka jest na tyle silna, by zmierzyć się z konkurencją i zdobyć nowych konsumentów. Kluczem do sukcesu naszej marki są z pewnością wysokiej jakości surowce, których używamy w naszych produktach. Będziemy stale wzbogacać asortyment wyrobów cukierniczych w poszczególnych kategoriach, by zagwarantować konsumentom satysfakcję z szerszej gamy produktów. Jesteśmy przekonani, że dobra marka, wysoka jakość i atrakcyjna cena pomogą nam w zdobyciu uznania polskich konsumentów.

Dziękuję za rozmowę.


tagi: Roshen Europe Sp. z o.o. , Artur Martyniuk , wywiad ,