Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Widać to wyraźnie w niektórych kategoriach produktowych. Jeszcze niedawno mogliśmy mówić o rewolucji winnej, a w ostatnich latach niezwykle zmienił się rynek piwa – mówi Robert Dziarski, Category Manager z firmy Żabka Polska – Coraz większe znaczenie zyskują piwa z małych i regionalnych browarów. Nietypowe style piwne, dawne receptury, ciekawe smaki - przede wszystkim tego poszukują dzisiejsi piwosze. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do naszej oferty Piwa z Grodziska. „Polski szampan” - bo tak określano warzony w Grodzisku Wielkopolskim trunek, to z pewnością jedna z najbardziej wyczekiwanych, piwnych premier, a w zasadzie powrotów ostatnich lat – dodaje.
Pierwotna receptura piwa pszenicznego z Grodziska Wielkopolskiego pochodzi najprawdopodobniej jeszcze z okresu średniowiecza. Było to jedyne, rodzime piwo górnej fermentacji, charakteryzujące się posmakiem wędzonego słodu. Zniknęło z rynku ponad 20 lat temu, ale wielu piwoszy do dziś pamięta ten smak i za nim tęskni. Dlatego informacja o reaktywacji grodziskiego browaru i wznowieniu warzenia tego kultowego trunku ucieszy zapewne niejednego z nich. Zwłaszcza, że browar produkować będzie nie jeden rodzaj piwa, a cztery – między innymi „Bernardyńskie” oraz warzone na tej samej bazie „Piwo naturalne” o smaku czarnej porzeczki i czarnego bzu.
Premiera Grodziskiego odbyła się podczas Festiwalu Dobrego Piwa we Wrocławiu. Od dziś dostępne jest w ogólnopolskiej sprzedaży w sklepach Żabka i Freshmarket.
tagi: Żabka , Freshmarket , piwo , browaru Grodzisk ,
Współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi tego...
Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group osiągnęła 29,6 mln...
Wszystko o KSeF...
Dane z trzech różnych rejestrów wskazują na to, że na...
Agnieszka Wachnicka, wiceprezes Związku Banków Polskich...
Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w pierwszej...
Jak wynika z raportu UCE RESEARCH i SYNO Poland...