Wiadomości

ZM Henryk Kania w indeksie sWIG80

Wtorek, 28 kwietnia 2015
Spółka ZM Henryk Kania – wiodący producent wyrobów wędliniarskich – weszła w skład indeksu sWIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wśród kluczowych czynników, które w istotny sposób wpłynęły na awans spółki są stabilny akcjonariat, a także wzrost płynności finansowej. Potwierdzeniem skuteczności realizowanej dotąd strategii – zakładającej m.in. utrzymanie dwucyfrowej dynamiki przychodów w pierwszym kwartale 2015 roku – są najnowsze rekomendacje „KUPUJ” wydane przez BM BGŻ oraz TRIGON DM z cenami docelowymi odpowiednio 3,75 zł i 4 zł.
„Ubiegły rok po raz kolejny pokazał, że strategia spółki nastawiona na rozwój w kanale nowoczesnym okazała się sukcesem. 40% wzrost sprzedaży, poprawa zysku EBITDA o 83% oraz podwojenie zysku netto – to wskaźniki nieosiągalne dla innych spółek z sektora. Nasze działania jednoznacznie pozytywnie ocenia rynek kapitałowy – co potwierdzają choćby ostatnie rekomendacje „KUPUJ” z cenami docelowymi 3,75 zł (BM BGŻ) i 4 zł (TRIGON DM). ZM Henryk Kania budują stabilny akcjonariat i poprawiają płynność – stąd zakwalifikowanie spółki do indeksu sWIG80. W pierwszym kwartale 2015 roku planujemy utrzymanie dwucyfrowej dynamiki przychodów, dzięki udanej współpracy z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju, a także systematycznemu poszerzaniu portfolio produktowego w oparciu o aktualne trendy i oczekiwania konsumentów. Naszym celem jest podwojenie skali biznesu do 2018 roku i wzrost udziału eksportu w przychodach” – powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.

W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108% wyższy rok do roku.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny.

Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują regularny wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14% . Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.

W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.

Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.


tagi: ZM Henryk Kania , indeks , sWIG80 , producent , wędliny ,