Asortyment ultra świeży to kluczowe kategorie dla klientów sieci MAKRO. To również jeden z głównych obszarów, na których koncentrują się działania firmy. Rozpoczęty w lutym br. projekt Optymalizacji Ultra Fresh ma na celu ustandaryzowanie i rozwój wszystkich aspektów zarządzania asortymentem ultra świeżym, od pracy z klientem, prezentacji produktów, poprzez podnoszenie kompetencji pracowników, po optymalizację procesów, takich jak zamawianie czy zarządzanie zapasami.
Jest to projekt międzynarodowy, który został wdrożony już w 10 krajach Grupy METRO m.in. Hiszpanii, Chorwacji, Holandii czy Chinach. Polska jest jedenastym krajem. Projekt UFO rozpoczął się 1 lutego br. w hali pilotażowej przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie, gdzie możemy obserwować jego pierwsze efekty. Faza startowa trwała 2 tygodnie i wiązała się z diagnozą przeprowadzoną zarówno wewnątrz hali, jak i jej otoczeniu. Analiza pozwoliła wskazać obszary, którymi już teraz możemy się pochwalić oraz zarekomendować działania przynoszące krótko- i długoterminowe korzyści. Rekomendacje zostaną wdrożone we wszystkich halach do końca lutego 2016 r. – mówi Beata Polit, Kierownik Projektu.
W ramach projektu Optymalizacji Ultra Fresh dokonane zostały zmiany na trzech kluczowych departamentach związanych ze sprzedażą artykułów Ultra Fresh, czyli Warzywa i Owoce, Ryby oraz Mięso.
Na Stoisku Warzywa i Owoce zmieniliśmy layout, obniżyliśmy wysokość regałów w środkowej części departamentu, dzięki czemu robienie zakupów jest łatwiejsze. Ponadto rozszerzyliśmy ofertę popularnych obecnie produktów bio – mówi Grzegorz Pietrykowski, Dyrektor Hali MAKRO w Warszawie.
Stawiamy na rybę świeżą, ponieważ zauważamy zainteresowanie tym asortymentem, szczególnie na rynku HoReCa. Zwiększyliśmy ofertę owoców morza. Ich sprzedaż dynamicznie wzrasta. Kładziemy również nacisk na informowanie klientów o tym, że nasze ryby posiadają certyfikat i są to bezpieczne produkty. Ponadto na tym Stoisku przeprowadzamy wiele degustacji, dzięki którym możemy zapoznać klientów z rybami, które mamy w ofercie oraz przekonać ich, że warto poszukiwać nowych smaków i gatunków ryb – dodaje Pietrykowski.
Kolejnym departamentem, na którym dokonaliśmy wielu zmian jest Stoisko Mięso. Między innymi zmieniliśmy lokalizację pomieszczenia kierownika Stoiska, dzięki czemu ma lepszy kontakt z klientami i może obserwować, co dzieje się na sali sprzedaży. Wprowadziliśmy nowe grafiki, które ułatwiają nawigację, zmieniliśmy także kolor ścian i oświetlenie. Dzięki temu pomieszczenie wydaje się większe i bardziej przestrzenne. Obserwujemy stale rosnący trend zainteresowania klientów naszą wołowiną. Dlatego też zmieniliśmy jej ekspozycję. Obecnie jest ona bardziej czytelna i atrakcyjna. Jestem przekonany, że po tych zmianach klientom łatwiej się dokonuje zakupów w naszej hali – podsumowuje Pietrykowski.
żródło: makro.pl
tagi: makro , optymalizacja ultra fresh ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...