Grupa Żywiec S.A. publikuje raport finansowy za I kwartał 2015
Środa, 22 kwietnia 2015
W pierwszym kwartale 2015 roku Grupa Żywiec S.A., producent m.in. Żywca, Warki, Heinekena czy Tarty, odnotowała wzrost sprzedaży. Przychody netto Grupy Żywiec S.A. ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły poziom 615 620 tysięcy złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2014 roku wyniosły 638 830 tys. złotych. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 2 302 tys. złotych. W pierwszym kwartale 2015 roku Spółka poniosła stratę netto w wysokości 7 106 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 8 635 tys. złotych.
- W pierwszym kwartale roku wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz udziały rynkowe. Wierzymy, że jest to efekt kombinacji konsekwentnie realizowanej strategii, powrotu do współpracy z jedną z dużych sieci detalicznych oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, jak lepsza pogoda w pierwszych miesiącach roku czy wcześniejszy termin Świąt Wielkanocnych. Rynek wciąż jest jednak bardzo konkurencyjny i pozostaje pod silną presją cenową, co nie pozostało bez wpływu na poziom naszych przychodów. Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale też będziemy kontynuować prowadzony proces restrukturyzacji, aby znacząco poprawić swoją konkurencyjność na rynku – mówi Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec.
Rynek piwa
Chociaż ostateczne dane za pierwszy kwartał nie są jeszcze dostępne, według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie jednocyfrowo. W branży widać jednak kontynuację trendów z ubiegłego roku. Rynek piwa wciąż charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, a konsumenci w swoich wyborach szukają atrakcyjnych ofert cenowych.
Nowości na rynku
Grupa Żywiec oferuje dziś portfolio 31 produktów piwnych pod 15 markami, dzięki któremu jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie trendy konsumencie na polskim rynku. Na sezon firma zaoferowała konsumentom kilka nowości.
W marcu 2015 Grupa Żywiec wprowadziła na polski rynek cydr Strongbow. Oryginalna, brytyjska marka z tradycjami, podbiła już serca konsumentów w 20 krajach i zapewniła sobie pozycję lidera kategorii na świecie. Wprowadzenie cydru Strongbow na polski rynek jest odpowiedzią na coraz silniejszy trend konsumencki poszukiwania oryginalnych, nowych smaków.
Na początku kwietnia na rynku pojawił się także nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler – lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest sukcesem Grupy Żywiec. Radler Warka (dostępna obecnie w czterech wariantach – cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0,0%) to najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ponad 50% udziałów w rynku). Jego sprzedaż w 2014 r. przewyższyła sprzedaż wszystkich pozostałych radlerów łącznie (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XII 2014 w kategorii radlerów).
Plany na dalsze miesiące
Realizując przyjętą strategię, firma dąży do znaczącej poprawy konkurencyjności na rynku w dłuższym okresie poprzez kontynuację prowadzonego procesu restrukturyzacji. 13 kwietnia rozpoczęła działalność wyodrębniona z Grupy Żywiec spółka Distribev, która specjalizuje się w sprzedaży i dystrybucji do kanałów detalu tradycyjnego i gastronomii. Oczekujemy, że ta zmiana w modelu biznesowym pozwoli każdej z organizacji skupić się na podstawowej działalności (producent piwa versus dystrybucja). Koncentrujemy się także na dalszej poprawie efektywności wewnętrznej poprzez doskonalenie procesów biznesowych, zmniejszenie bazy kosztów stałych. W dalszych miesiącach roku Grupa Żywiec będzie skupiać się na dalszym budowaniu marek i zapewnieniu atrakcyjnej oferty w trakcie sezonu piwnego.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.