Współczesne zmiany na rynku wymuszają na producentach efektywne planowanie oraz kontrolowanie przepływu materiałów na wszystkich etapach produkcji. Jedną z metod poprawiających elastyczność w tej dziedzinie jest koncepcja Just-in-time, pozwalająca zsynchronizować wielkość zapasów surowców, wyrobów gotowych a nawet materiałów technicznych.
- Zdajemy sobie sprawę, że przepełniony magazyn to dodatkowe koszty, a te staramy się zredukować na każdym etapie produkcji – mówi Tomasz Kania, Dyrektor ds. handlowych w firmie Sertop, która od kilku lat stosuje metodę JIT. - Jak to wygląda w praktyce? Nasz Dział Sprzedaży planuje wielkość sprzedaży na kolejny tydzień i na tej podstawie sporządzany jest plan produkcji poszczególnych asortymentów smakowych i opakowaniowych. Dzięki takiemu systemowi, stany magazynowe zarówno surowca, jak i wyrobu gotowego są utrzymywane na poziomie minimalnego zapasu, a my mamy na magazynie produkt dopiero wówczas, kiedy go potrzebujemy. Zyskuje na tym nie tylko nasz budżet, ale także nasze wyroby, które zawsze są najwyższej jakości.
Koncepcja JIT narażona jest jednak na pewne zagrożenia. Usterki linii produkcyjnej, zawodność dostawców i czynnik ludzki – to najważniejsze z nich.- Aby uniknąć ryzyka, prowadzimy działania prewencyjne, które mają na celu przeciwdziałanie tym zagrożeniom – mówi Tomasz Kania. - Pamiętamy o serwisowaniu urządzeń, dbamy o regularny przepływ surowców i materiałów opakowaniowych, bez których produkcja nie wykona zleceń, zwracamy szczególną uwagę na niezawodność dostawców i obustronną, dobrą komunikację a także komunikację pomiędzy pracownikami naszej firmy. Czynnik ludzki ma w tym przypadku niezwykle istotne znaczenie i w diametralny sposób wpływa na powodzenie stosowania koncepcji JIT – podsumowuje Tomasz Kania.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.