„Jem Drugie Śniadania” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, która edukując jednocześnie wspiera program dożywiania dzieci Pajacyk.
Celem kampanii jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania. Regularne jego spożywanie, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie wszelkim chorobom metabolicznym, dolegliwościom układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Wyrobienie w najmłodszych dobrych nawyków żywieniowych, skutkuje zmniejszeniem prawdopodobieństwa występowania tych chorób w ich życiu dorosłym.
Zabieranie drugiego śniadania do pracy i szkoły pozwala także wykluczyć przypadkowość i nieregularność posiłków, uzupełnia składniki odżywcze, dzięki niemu nabieramy sił do dalszej pracy i jesteśmy aktywniejsi!
Zależy nam na stworzeniu trendu noszenia ze sobą pudełek z posiłkiem. W akcję zaangażowanych jest sześć znanych gwiazd - Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Dominika Gwit, Marek Kaliszuk i Jacek Kawalec, którzy zgodnie przyznają, że drugie śniadanie to dla nich ważny posiłek - zabierają je do teatru, na próby, koncerty, a także pilnują, by ich dzieci regularnie je spożywały.
W akcję zaangażowała się także znana dietetyk Dorota Osóbka, psychodietetyk Martyna Hnatyszyn oraz Marek Konkolewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, który podkreśla rangę regularnych posiłków w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Od początku kwietnia przez kilka miesięcy na łamach magazynów, dzienników, w Internecie, telewizji oraz w przestrzeni miejskiej będziemy przekonywali, że warto jeść drugie śniadanie oraz zabierać je ze sobą z domu. 7 września będziemy obchodzić ogólnopolski dzień Drugiego Śniadania. A w listopadzie podsumujemy nasze działania.
Sponsorem kampanii jest Z.T. „Bielmar” Sp. z o.o. z Bielska Białej, producent tak popularnych produktów jak margaryna Śniadaniowa i Palma, czy olej Beskidzki. Spółka „Bielmar” od wielu lat bacznie obserwuje nawyki żywieniowe Polaków i stara się przypominać o zasadach prawidłowego odżywiania. Firma postanowiła zaangażować się w akcję, by móc te nawyki kreować i przypominać Polakom o drugim śniadaniu oraz pomóc tym, których na posiłki nie stać poprzez program dożywiania dzieci Pajacyk PAH. Organizatorem kampanii jest Agencja Zaza Media.